Podpisano umowę na obsługę systemu Veturilo
Przez kolejne czterylata za obsługę systemu Veturilo będzie odpowiadała spółkaNexbike Polska. W czwartek, 25 sierpnia podpisano umowę w tejsprawie. Z nowych rowerów i terminali będzie można korzystać jużod 1 marca 2017 r.
? Cieszę się z tego, żeprzez cztery kolejne lata znów będziemy współpracowali z naszymsprawdzonym partnerem Nextbike Polska. W przyszłym roku Veturiloczekają poważne zmiany. Pojawi się 100 nowych wypożyczalni, w tym10 z rowerami elektrycznymi i na ulice wyjedzie aż o 1500 rowerówwięcej. Co ważne będą to zupełnie nowe rowery i terminale ?mówi Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy.
Obecnie z rowerów miejskich korzystajuż ponad 410 tys. osób a rowery są wypożyczane średnio co 10sekund. W ciągu 4 lat użytkownicy skorzystali z niego blisko 8milionów razy. Aż dwie trzecie warszawiaków wysoko oceniaVeturilo. System działa od 2012 r. ? dotychczasowa umowa zoperatorem wygasa z końcem 2016 r.
? Czas, jaki upłynął odmomentu uruchomienia Veturilo, to lata świetlne na płaszczyźnierozwoju technologii. Warszawski Rower Publiczny był flagowymprojektem i wzorem do naśladowania dla polskich i zagranicznychsystemów: wizytowali go choćby goście z Barcelony, Budapesztu czyMadrytu. Ostatnie lata zapewniły nam niezbędne doświadczenie,które jest bezcennym kapitałem w kontekście zarządzania takzaawansowanym projektem. W przyszłym roku w Warszawie wykonamyprawdziwy skok technologiczny. Nowe Veturilo będzie w ścisłejczołówce największych i najnowocześniejszych sieciwypożyczalni w Europie ? dodaje Tomasz Wojtkiewicz,prezes Nextbike Polska, operatora Veturilo.
100 nowych stacji
Nowa umowabędzie obowiązywała na lata 2017-2020. Użytkowników czekajązmiany. Liczba stacji wzrośnie do 300 a rowerów do 4455.
Nowe wypożyczalnie staną przedewszystkim w Śródmieściu, Pradze i na Woli. Stacje będą tutajrozmieszczone gęściej, średnio co ok. 200 m. Więcej stacji pojawisię również na Mokotowie, Pradze-Południe czy Targówku,odległość między nimi będzie wynosiła śr. ok. 500 m. Kilkanowych stacji trafi do dzielnic położonych dalej od centrum – m.in. na Białołękę, Bielany i Bemowo. System będzie mógł zostaćrozbudowany o kolejne stacje, oczywiście w miarę dostępnychśrodków (w tym z budżetów dzielnicowych).
Nowa aplikacja i rowery elektryczne
Nowinką będą rowery elektryczne.Pojawią w 10 dedykowanych stacjach w rejonie Powiśla i TraktuKrólewskiego. Rozwijana będzie sieć rowerków dziecięcych – 6specjalnych stacji, na których będzie można wypożyczyć mniejszyrower dla swojego dziecka pojawi się w pobliżu parków. Do 45zwiększy się liczba dostępnych tandemów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Rowery zostaną wyposażone w dodatkowyhamulec ręczny, wyższą i wygodniejszą kierownicę dopasowaną doosób o większym wzroście, dzwonek obrotowy wsuwany na kierownicę,bagażnik przedni i szerokie siodełko. Sztyca siodełka będziewyposażona w podziałkę, pozwalającą dopasować wysokość dowzrostu. Na rowerze zostanie umieszczony również kod QRumożliwiający szybkie wypożyczenie bez korzystania z terminali.
Nowy system będzie znaczniewygodniejszy dla użytkowników. Terminale będą wyposażone wnowoczesne, kolorowe wyświetlacze z ekranem dotykowym i obsługąpłatności zbliżeniowych oraz w uniwersalną pompkę rowerową.Wprowadzona zostanie możliwość wypożyczania i zwrotu rowerów zapomocą aplikacji mobilnej. Każdy stojak będzie miał diodę,sygnalizującą czy dany rower jest sprawny i można go wypożyczyć.
Z nowych rowerów i stacji warszawiacybędą mogli korzystać już od 1 marca 2017 r. Koszt funkcjonowaniasystemu w latach 2017-2020 to 44,8 mln zł brutto.
„