Podkarpackie: cztery oferty w przetargu na budowę tras rowerowych
Cztery oferty wpłynęły w przetargu na zaprojektowanie i budowę pierwszego z pięciu odcinków tras rowerowych na Podkarpaciu. Inwestycja będzie częścią trasy, która połączy pięć wschodnich województw Polski
Rekreacyjna trasa rowerowa łącząca województwa: warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie, świętokrzyskie i podkarpackie będzie mieć blisko 2 tys. kilometrów. Budowę podkarpackiego fragmentu, liczącego ok. 430 km, podzielono na pięć odcinków. Dla każdego z nich został ogłoszony oddzielny przetarg.
Jak poinformowała PAP rzeczniczka prasowa Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich (PZDW) w Rzeszowie Ewa Sudoł-Sikora, w przetargu na budowę odcinka nr I najwyższą ofertę złożyła firma Erbud – prawie 6,8 mln zł;z kolei spółka Matbud zaoferowała ponad 6,7 mln zł. Dwie pozostałe oferty są niższe – ponad 4,5 mln zł to propozycja firmy Antex II, a najniższą ofertę złożyło konsorcjum z firmą Stal-Tech jako liderem –opiewa ona na ponad 4,2 mln zł.
Rzeczniczka dodała, że kwota zarezerwowana na tę inwestycję wynosi ponad 6,1 mln zł. 'Obecnie sprawdzamy, weryfikujemy i oceniamy złożone oferty’ – zaznaczyła.
W pozostałych przetargach na wykonanie tej inwestycji wciąż można składać oferty;na wykonanie odcinków nr III i V do 25 lipca;w przypadku odcinka nr IV do 8 sierpnia, a na budowę odcinka nr II – do 14 sierpnia br.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
PZDW już dwa razy unieważniał przetargi na budowę trasy rowerowej w regionie. Za każdym razem powodem były zbyt wysokie oferty, które przewyższały kwoty zarezerwowane na ten cel w budżecie województwa – ok. 60 mln zł.
Dlatego w ogłoszonych po raz trzeci przetargach zmodyfikowano zakres inwestycji, które będą wykonane na poszczególnych odcinkach. W wielu przypadkach konieczne stało się przyjęcie takich rozwiązań, które obniżą koszty realizacji projektu. Oznacza to m.in. zrezygnowanie z budowy czy przebudowy obiektów inżynierskich, np. mostów czy kładek. Aby zmniejszyć koszty budowy, zmieniona zostanie m.in. technologia wykonania tras, uproszczone zostaną też procedury projektowe i wykonawcze.
Łączny koszt projektu 'Trasy rowerowe w Polsce wschodniej’ przekracza 274 mln zł. Z tej kwoty 85 proc. stanowi dofinansowanie unijne. Cała trasa ma być gotowa do końca 2015 r.