Podkarpackie: brak ofert w przetargu na budowę trasy rowerowej
Żadna oferta nie wpłynęła w przetargu na zaprojektowanie i budowę odcinka nr II trasy rowerowej na Podkarpaciu – poinformowała PAP w czwartek rzeczniczka prasowa Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie Ewa Sudoł-Sikora
Budowa ok. 430 kilometrów tras rowerowych w regionie została podzielona na pięć odcinków. Dla każdego z nich został ogłoszony oddzielny przetarg. Podkarpacki odcinek będzie częścią trasy, która połączy pięć województw Polski.
Jak dodała rzeczniczka, z powodu braku ofert, przetarg na wykonanie odcinka nr II został unieważniony. „Ogłoszony został również nowy przetarg na realizację tego odcinka. Tym razem oferty można składać do 14 sierpnia br.”- zaznaczyła.
W pozostałych przetargach na wykonanie tej inwestycji wciąż można składać oferty. Na budowę odcinka nr I do 16 lipca;na wykonanie odcinków nr III i V do 25 lipca;w przypadku odcinka nr IV do 8 sierpnia.
PZDW już dwa razy unieważniał przetargi na budowę tras rowerowych w regionie. Za każdym razem powodem były zbyt wysokie oferty, które przewyższały kwoty zarezerwowane na ten cel w budżecie województwa – ok. 60 mln zł.
Dlatego w ogłoszonych po raz trzeci przetargach zmodyfikowany został zakres inwestycji, które będą wykonane na poszczególnych odcinkach. W wielu przypadkach konieczne stało się przyjęcie takich rozwiązań, które spowodują zmniejszenie kosztów realizacji projektu. Oznacza to m.in. zrezygnowanie z budowy czy przebudowy obiektów inżynierskich, np. mostów czy kładek. Aby zmniejszyć koszty budowy, zmieniona zostanie m.in. technologia wykonania tras, uproszczone zostaną też procedury projektowe i wykonawcze.
Podkarpackie ścieżki rowerowe mają być częścią trasy, która połączy pięć wschodnich województw.
Cała rekreacyjna trasa rowerowa łącząca województwa: warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie, świętokrzyskie i podkarpackie będzie mieć blisko 2 tys. kilometrów. Łączny koszt projektu „Trasy rowerowe w Polsce wschodniej”przekracza 274 mln zł. Z tej kwoty 85 proc. stanowi dofinansowanie unijne. Cała trasa ma być gotowa do końca 2015 r.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA: