Plany rozbudowy Lubelskiego Roweru Miejskiego

infobike
14.10.2014 13:26
Lublin to rowerowy fenomen! Mamy jesień, a liczba wypożyczeń ciągle rośnie. 10 października ustanowiony został kolejny dzienny rekord wynajmów (3 647) i za moment system przekroczymy w sumie 50 000 wypożyczeń. Dlatego coraz częściej mówi się o jego rozbudowie. Za rok liczba rowerów dostępnych w miejskiej wypożyczalni miałaby wzrosnąć do 800 (teraz jest 400). To oznacza dwukrotny wzrost. Ratusz chce, aby w rozbudowę systemu włączyły się uczelnie, firmy oraz instytucje publiczne. Miałyby sfinansować budowę stacji w pobliżu swoich siedzib. M.in. na liście jest Wyższa Szkoła Społeczno-Przyrodnicza. Budowa jednej stacji bazowej wraz z wyposażeniem w rowery to wydatek 66,6 tys. zł. Sam rower kosztuje ok. 2,6 tys. zł. – -„Jeśli instytucje, uczelnie włączą się w budowę stacji, to będą one powstawały szybko. Jeśli nie, zabezpieczymy środki na rozbudowę systemu w przyszłorocznym budżecie – zapowiedział Krzysztof Żuk, prezydent miasta.
 
Lubelski Rower w liczbach
 
Kolejne rowerowe zmiany w Lublinie to:
– od października na jednokierunkowych ulicach: Konopnickiej, Orlej, Środkowej i Wschodniej powstaną kontrapasy;
– Lider lubelskiego Porozumienia Rowerowego, Aleksander Wiącek otrzymał posadę asystenta prezydenta ds. ruchu rowerowego;
– odstąpienie od umowy z firmą, która do 29 sierpnia miała wytyczyć nowe trasy rowerowe w mieście. Większość zadania zrobiła, ale nie dokończyła ścieżki wzdłuż al. Kompozytorów Polskich i Diamentowej oraz nie przebudowała trzech sygnalizacji, na których miała stworzyć przejazdy rowerowe (Unii Lubelskiej-Zamojska, Diamentowa-Romera, Braci Wieniawskich-Kameralna. Teraz magistrat będzie szukać nowego wykonawcy, a całość ma być dokończona wiosną.