Petycja o zamontowanie bezpiecznych stojaków rowerowych przy wejściach do CH King Square w Krakowie
Petycja o zamontowanie bezpiecznych stojaków rowerowych przy wejściach do CH King Square w Krakowie
Adam Łaczek z ibikekrakow.com zbiera podpisy pod petycją dotyczącą zamontowania bezpiecznych stojaków rowerowych przy centrum handlowym King Square. Pomóżmy.
Na stronie petycje.pl zbieram podpisy pod petycją dotyczącą zamontowania bezpiecznych stojaków rowerowych przy wejściach do Centrum Handlowego King Square na ul. Powstańców Wielopolskiej 18 (obok Stawu Płaszowskiego)
Podpisz się i Ty!
Kliknij na link i podpisz się w serwisie petycje.pl, poniżej treść petycji. Petycja to część naszej akcji „Rowerem na zakupy”.
Przedsiębiorstwo Produkcji Handlu i Usług KING-SKÓR S.C.
Centrum Handlowe King Square
Stanisław Kazimierz Kałafut, Leszek Bogdan Kałafut
ul. Powstańców Wielkopolskich 18,
30-553 Kraków
telefon: 12 3429404
[email protected]
Dotyczy: zamontowania bezpiecznych stojaków rowerowych przy wejściach do CH King Square
Szanowni Państwo,
W imieniu swoim oraz innych rowerzystów odwiedzających Centrum Handlowe King Square zwracam się z wnioskiem o zainstalowanie bezpiecznych stojaków rowerowych przy wejściach do King Square.
Mimo, że mieszkam stosunkowo niedaleko od Państwa obiektu, to odwiedzam go stosunkowo rzadko. Podróż piesza zajmuje mi zbyt dużo czasu, tramwaj nie jest mi po drodze, zaś do podróży samochodem zniechęca problem z zawróceniem na ul. Powstańców Wielkopolskich, oraz płatne parkowanie –zarówno na terenie Państwa parkingu, jak i na okolicznych terenach. Idealnym środkiem transportu by dojechać do King Square jest za to rower. Wprost pod drzwi sklepu prowadzi nas ciąg pieszo-rowerowy na ul. Powstańców Wielkopolskich, a łatwo dojechać do tego ciągu możemy zarówno od strony Płaszowa (istnieje droga dla rowerów na ul Lipskiej, Kuklińskiego, jak i przyjazna rowerzystom ul Płaszowska), jak i z Zabłocia, Podgórza i Grzegórzek(droga dla rowerów wzdłuż Klimeckiego, G. Herlinga-Grudzińskiego, Kotlarskiej i Powstania Warszawskiego, oraz Wiślana Trasa Rowerowa).
Niestety nikt z rowerzystów nie zaryzykuje przyjazdu rowerem do CH King Square, ponieważ przed centrum brak bezpiecznych stojaków rowerowych. Będzie to bolesne szczególnie w momencie otworzenia sklepu Biedronka w Państwa obiekcie handlowym, bo wielu okolicznych mieszkańców z pewnością chętnie zrobiłaby u Was codzienne zakupy na rowerze, ale jest to nierealne wobec braku stojaków. Jak wykazał sondaż TNS OBOP z maja 2010 dotyczący używania rowerów w Polsce, aż 27 proc. Polaków jeździ na rowerze po zakupy.
Dobry stojak powinien dawać możliwość oparcia roweru oraz przypięcia do niego ramy oraz jednego koła pojedynczym zapięciem typu U-lock (kłódka szeklowa), niezależnie od typu roweru. Stojak powinien być w sposób stabilny i trwały przymocowany do podłoża.
Takie warunki bardzo dobrze spełnia stojak w kształcie odwróconej litery „U”. Daje on możliwość oparcia i przypięcia co najmniej dwóch rowerów dowolnego typu, o różnej wielkości ramy, szerokości opon oraz kształtu kierownicy. Typowe wymiary stojaka to długość ok. 1 m, wysokość 60-80 cm, średnica rury 5-9 cm. Zalecana odległość między stojakami to 1,0 -1,5 m.
Więcej informacji o solidnych stojakach rowerowych (gdzie kupić, ile kosztują, zdjęcia) można znaleźć na internetowej stronie akcji „Rowerem na zakupy”http://ibikekrakow.com/tag/rowerem-na-zakupy/
Równanie „rozwój handlu = dojazd samochodem”nie znajduje potwierdzenia w faktach.
Badanie przeprowadzone w Munster (Niemcy) dotyczące trzech supermarketów i sklepów samoobsługowych (gdzie asortyment był wystarczający do zrobienia „dużych zakupów”raz w tygodniu lub raz na dwa tygodnie) i domu towarowego, mającego różne działy (ubrania, księgarnia, artykuły luksusowe itp.) pokazały że rowerzyści są często lepszymi klientami niż kierowcy:
– Rowerzyści, którzy zazwyczaj kupują mniejsze ilości, przychodzą do sklepu częściej (średnio 11 razy w miesiącu, kierowcy tylko średnio 7 razy), a każda wizyta w sklepie to zachęta do nowych zakupów i okazja do skutecznego marketingu,
– Zaledwie 25% kierowców wychodzi ze sklepu z dwiema torbami zakupów lub więcej (w porównaniu z 17% rowerzystów). Trzy czwarte kierowców nie przewozi więc nic, co uniemożliwiłoby im korzystanie z innego środka komunikacji.
W Bernie, po przeprowadzeniu badania na grupie 1.200 konsumentów, określono stosunek pomiędzy średnioroczną wartością zakupów, a powierzchnią parkingową używaną przez każdego klienta. Wynik: „Rentowność parkingu”jest najkorzystniejsza dla rowerzystów: 7.500 EURO/m2. Kierowcy są na następnej pozycji –6.625 EURO/m2.
Rowerzystów w Krakowie będzie coraz więcej, bo wg założeń Karty Brukselskiej (Charter of Brussels, podpisanej przez Kraków podczas światowego kongresu rowerowego Velo-city 2009) do 2020 roku aż 15 % wszystkich podróży w mieście będzie się odbywała na rowerze.
Jednym z elementów Karty jest opracowanie systemu parkingów rowerowych, polityki przeciwko kradzieży rowerów, oraz współpraca z firmami w celu upowszechnienia ruchu rowerowego, a niniejszy wniosek idealnie wpisuje się w założenia Karty.
Warto też popatrzeć na pobliską konkurencję: Galeria Krakowska wyszła naprzeciw oczekiwaniom rowerzystów i zamontowała kilkadziesiąt bezpiecznych stojaków rowerowych, natomiast Centrum Handlowe M1 zapewnia odpowiednie bezpieczeństwo jednośladom już od kilku lat i to właśnie tam podążają zapewne płaszowscy rowerzyści.
Liczę na pozytywne rozpatrzenie sprawy. Wykorzystajmy szansę na promowanie zrównoważonego transportu!
Z wyrazami szacunku i uznania,
Liczy się też Twój głos!