Paryż. Ponad dwukrotny wzrost ilości rowerzystów

infobike
21.01.2020 20:27

Międzywrześniem 2018 a wrześniem 2019 roku w 56 wyposażonych w licznikilokalizacjach, gdzie prowadzimy pomiary, ilość używanych rowerówwzrosła średnio o 54 procent – podały władze Paryża.Przyczyna? Rozwój infrastruktury rowerowej i ograniczanie ruchusamochodowego.

Szybkiprzyrost ruchu rowerowego

-Między wrześniem 2018 a wrześniem 2019 roku w 56 wyposażonych wliczniki lokalizacjach, gdzie prowadzimy pomiary, liczba używanychrowerów wzrosła średnio o 54 procent. Największy wzrostwykorzystania nastąpił wzdłuż Rue Lafayette (53 procent) w 9. i10. dzielnicy wokół Quai François Mauriac w 13. (66 procent) i narue Voltaire w 11. (82 procent) – powiedział ChristopheNajdovski, zastępca mer Paryża odpowiedzialny za transport.

Wedługostatnich badań w rejonie Ile-de-France, czyli w Paryżu i na jegoprzedmieściach, rowerzyści odbywają obecnie 840 000 podróżydziennie. To więcej niż kierowcy motocykli i skuterów. Liczbapodróży samochodem pozostaje znacznie wyższa i wynosi 14,8miliona, ale od 2010 roku spadła o 5 procent – informujeStowarzyszenie Miasto2077.pl.

Plandla miasta

Gdzieszukać przyczyn tak gwałtownego wzrostu ruchu rowerowego w Paryżu?W realizacji Plan Velo, któryzakłada zwiększenie w latach 2015 – 2020 sieci dróg rowerowych z700 do 1.000 km (pierwotny cel sięgał 1.400 km).

Jakpodaje Miasto2077, kluczowym elementem planu są szerokie,przecinające miasto bezkolizyjne velostrady, które znaczącopozwalają przyspieszyć przejazd przez kolejne dzielnice. To rzeczszczególnie cenna z punktu widzenia mieszkańców obrzeży, dlaktórych przejazd rowerem staje się znacznie krótszy.

Aco z kierowcami?

Wrazz rozwojem infrastruktury rowerowej mer Paryża, Annie Hidalgokonsekwentnie utrudnia życie kierowcom. Na wielu ulicach ruch dlasamochodów jest ograniczony. Jednocześnie większa część miastajest strefą, w której nie można jeździć niż 30 km/h – kolorfioletowy na mapie.