Otwarto nowy odcinek Wartostrady

infobike
26.04.2018 16:12

Nowy odcinek Wartostrady, pomiędzy mostem Królowej Jadwigi amostem Przemysła został otwarty w czwartek w Poznaniu. Długośćścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż rzeki wydłużyła się o prawiedwa kilometry.

Prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak powiedział w czwartek, żenowo oddany odcinek trasy to jeden z ważniejszych elementów całejWartostrady.

Będziemy realizować kolejne odcinki, bo widzimy, jakistotny jest to projekt dla mieszkańców. Warta, którą widzimydzisiaj, to zupełnie inne miejsce niż cztery lata temu. Poznaniacywrócili nad rzekę i chętnie spędzają tu wolny czas. Pamiętamyrównocześnie o bezpieczeństwie – zapewnimy tu oświetlenie imonitoring” – podkreślił Jaśkowiak.

W czwartek przypomniano, że nowy odcinek Wartostrady jest jużtrzecim, jaki powstał w ostatnich latach. W 2016 roku oddano doużytku trasę o długości 2,34 km od rzeki Głównej do rzekiCybiny na wschodnim brzegu rzeki Warty, w ub. roku natomiast fragmenttrasy od rzeki Cybiny do mostu Królowej Jadwigi liczący 1,76 km.Trasa po zachodniej stronie Warty pomiędzy ul. Królowej Jadwigi aul. Hetmańską ma prawie 2 kilometry. Prace przy budowie tegofragmentu skończyły się w styczniu tego roku, a ich odbiórnastąpił w połowie lutego.

Zadanie zostało wykonane w terminie. Projekt rozpocząłsię w sierpniu, a zasadnicze prace były skończone już przedokresem zimowym. Ponieważ wsłuchujemy się w głosy mieszkańców,wykonawca dostał jeszcze dodatkowe zlecenie – mała architektura ikosze na śmieci. Wzmocniliśmy również fragment drogiprzebiegającej pod mostem Królowej Jadwigi” – podkreśliłwiceprezes Poznańskich Inwestycji Miejskich Krzysztof Sas.

Jak tłumaczył, fragment pod mostem został wykonany z kostkibrukowej. Jak wskazał, jest to co prawda odstępstwo od przyjętychstandardów rowerowych, jednak w tym miejscu nie byłomożliwości użycia sprzętu, który kładłby masę bitumiczną.

Kolejnym etapem rozbudowy Wartostrady ma być odcinek prowadzącyod mostu Królowej Jadwigi do mostu Bolesława Chrobrego.Wyremontowany ma zostać również fragment trasy biegnący przezpark Tadeusza Mazowieckiego oraz stara trasa wzdłuż os.Piastowskiego. Wzdłuż całej trasy planowany jest także montażenergooszczędnego oświetlenia i monitoringu wizyjnego.

Dyrektor Biura Koordynacji Projektów i Rewitalizacji MiastaGrzegorz Kamiński przypomniał, że obecna inwestycja jest zaledwiejednym z podetapów całego projektu. Jak mówił, „Wartostradato ponad 13 km dróg rowerowych. Docelowo chcemy, by na całejdługości, także fragmentarycznie na dolnym tarasie rzeki Warty,standard był jednolity – utwardzona droga rowerowa wraz zmonitoringiem i oświetleniem, jako elementami niezbędnymi wpoprawie bezpieczeństwa„.

Biuro prasowe poznańskiego magistratu wskazało, że w projekcieWartostrady znajduje się także m.in. montaż elementów małejarchitektury, w tym punktów zliczania rowerów,stojaków rowerowych oraz samoobsługowych punktównaprawy rowerów.

Łączny koszt całego przedsięwzięcia wzdłuż Warty ma wynieśćprawie 22 mln zł. Z budżetu Miasta na cel przeznaczono 16 mln zł;reszta środków pochodzi z dofinansowania z Europejskiego FunduszuRozwoju Regionalnego. (PAP)