Ostatni rok Szczecińskiego Roweru Miejskiego w starej formule?
Od najbliższego piątku po przerwie zimowejszczecinianie będę mogli korzystać z roweru miejskiego. W czwartekdo stacji w całym mieście trafi kilkaset jednośladów. Być możebędzie to ostatni sezon roweru miejskiego w obecnej formule.
Do śródmiejskich stacji trafi prawie 370 rowerów,a do stacji w prawobrzeżnej części miasta 217 jednośladów –wynika z informacji miejskiej spółki Nieruchomości i OpłatyLokalne.
Wszystkie rowery w przerwie zimowej przeszłygruntowny przegląd. Serwisanci wymienili popsute części,wyregulowali przerzutki i hamulce.
W rozpoczynającym się sezonie spółkaNieruchomości i Opłaty Lokalne nie planuje nowych stacji anirowerów, ale być może będzie to ostatni sezon roweru miejskiego wobecnej formule.
Szczecińscy radni mają głosować zmiany w budżeciemiasta na 2019 r. Jedna z nich zakłada uruchomienie systemu rowerumiejskiego czwartej generacji. Jeśli radni zagłosują za, to w 2020r. szczecinianie będą jeździć nowymi rowerami.
Rowery czwartej generacji są wyposażone welektrozamek i GPS. Dzięki nim można je odstawiać nie tylko nastacjach, ale także w innych miejscach. Wolne rowery są widoczne waplikacji.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jednoślady czwartej generacji ma już kilka polskichmiast. Od 2016 r. jeżdżą po Krakowie, w połowie marca mają siępojawić w Poznaniu, a Gdańsk z koalicją sąsiednich gmin wbieżącym roku ma uruchomić system wspomaganych elektrycznierowerów miejskich czwartej generacji.
Szczeciński rower miejski to owoc budżetuobywatelskiego z 2014 r. System składa się z 87 stacji. 2018 r.zakończył się wynikiem 490 tys. wypożyczeń. Liczbazarejestrowanych użytkowników to 43 tys. Szczecińska bezobsługowawypożyczalnia rowerów działa od 1 marca do 30 listopada.
Od 21 sierpnia 2014 r., czyli od początku istnienia,szczeciński rower miejski wypożyczany był blisko 2,3 mln razy.(PAP)
„