Olsztyn: Park Podzamcze bardziej przyjazny rowerzystom
W grudniu 2015 roku oddano do użytkudrugą część zmodernizowanego Parku Podzamcze. Po modernizacjirowerzyści zyskali formalną możliwość jazdy po parku po ciągachpieszo-rowerowych. Ustawiono również stojaki rowerowe.
Jak informuje oficjalna stronainternetowa Olsztyna pierwsza część Parku Podzamcze- międzykolejowymi mostami a ul. Nowowiejskiego – została zmodernizowana ioddana do użytku nieco ponad trzy lata temu. Teraz olsztynianiezyskali kolejny, pokaźny teren – od Nowowiejskiego wzdłuż Łyny ażdo ul. Staszica.
Ze zrealizowanych prac cieszą się teżrowerzyści, bowiem to teren niezwykle ciekawy turystycznie irekreacyjnie. Obejmuje bowiem malownicze okolice Zamku KapitułyWarmińskiej i innych olsztyńskich zabytków oraz otacza długiodcinek wijącej się tutaj rzeki Łyny, przez którą przerzucono 3drewniane kładki prezentujące się zupełnie inaczej niż przedrozpoczęciem prac.
Prorowerowe zmiany
Z punktu widzenia ruchu rowerowegozaszły tu spore pozytywne zmiany. Przede wszystkim rowerzyściotrzymali formalne zezwolenie na jazdę po Parku, a pod ich kołamiznalazła się odpowiednia nawierzchnia, będąca kompromisempomiędzy historycznym charakterem Parku a wygodą użytkowania.Użyto w tym celu ciętej kostki kamiennej ? czytamy na stronieinternetowej Olsztyna.
Rowerzyści powinni jednak pamiętać,że na terenie całego Parku ustanowiono ciąg pieszo-rowerowy (na cowskazują odpowiednie znaki stojące przy wszystkich wjazdach doParku), zatem są obowiązani zachowywać bezpieczną prędkość izawsze ustępować miejsca spacerowiczom. Całkowity zakaz przejazduobowiązuje z kolei na kładkach nad Łyną, które są zbyt wąskie,aby bezpiecznie pomieścić pieszych i rowerzystów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Na terenie całego Parku ustawionodziesiątki nowych elementów małej architektury, a wśród nichstojaki rowerowe, o które postulowało środowisko olsztyńskichcyklistów podczas konsultacji społecznych w 2011 r. Nowościąspotykaną przy parkowych alejkach są elementy Systemu InformacjiMiejskiej (SIM) utrzymane w kolorystyce przyporządkowanej strefiehistorycznej- tablice z mapą oraz drogowskazy wskazująceorientacyjną odległość w minutach marszu.
– Z perspektywy rozbudowy miejskiejsieci rowerowej jest to istotna realizacja, która ma spore znaczeniedla wzbogacenia rowerowej rekreacji – mówi olsztyński OficerRowerowy, Mirosław Arczak. – Powstał tu bowiem fragment łącznikapomiędzy Parkiem Centralnym, Starym Miastem a Lasem Miejskim.Patrząc na to jeszcze ogólniej, jest to cenny odcinek popularniezwanej „Łynostrady”, która powiedzie tutaj po terenachbardzo znaczących dla atrakcyjności Olsztyna.
„