Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Obniżanie krawężników we Wrocławiu 2012

infobike
02.02.2012 23:35

Obniżanie krawężników we Wrocławiu 2012

Rusza kontynuacja akcji niwelowania wystających krawężników. Sekcja Rowerowa przekazała właśnie do ZDiUM-u listę miejsc, gdzie powinny zostać obniżone krawężniki w tym roku. Nie tylko na drogach rowerowych, ale też na przejściach dla pieszych –piszą Daniel Chojnacki i Radosław Lesisz z Rowerowego Wrocławia


logo_wroclaw

W odróżnieniu od dwóch poprzednich przetargów, które skupiały się na liniowych odcinkach (np. Powstańców Śląskich, Legnicka, Wyszyńskiego, Krzywoustego, Pl. Grunwaldzki, Curie Skłodowskiej, obwodnica śródmiejska) ten pakiet zawiera zebrane z 3 lat pojedyncze interwencje użytkowników oraz WIRu. Dlatego są w bardzo różnych częściach miasta i poprawiają dostępność istniejących dróg rowerowych, parkingów, obniżają jedne z ostatnich wysokich krawężników na przejściach dla pieszych oraz przygotowują obniżenia pod planowane inwestycje.

Poniższa lista życzeń oczywiście nie wyczerpuje tematu – będzie on się zapewne jeszcze długo ciągnął, zwłszcza przy coraz mniejszym budżecie rowerowym, który nie pozwala na szerszą listę w 2012 roku.

Sekcja systematycznie zbiera podsyłane przez rowerzystów sugestie i prośby o obniżenia krawężników. Zgłaszając swój postulat warto załączać fotkę z oznaczeniem krawężnika.

Realizacja nastąpi jednak raczej nie w tym roku.

Część zdjęć do poniższego spisu znajdują się w galerii obok. Wszystkie zdjęcia w pliku PDF.

1.      Rondo Reagana –dojazd do parkingów Bike&Ride –obniżenie krawężnika na długości 3 m wraz z likwidacją łańcucha pomiędzy dwoma słupkami w jednym z poniższych miejsc –do ustalenia podczas wizji terenowej.


2.      Ul. Plac Grunwaldzki –wjazd z jezdni na chodnik. Usunięcie słupka i obniżenie krawężnika na długości 2m.

3.      Plac Powstańców Warszawy –wjazd z zatoki autobusowej na ciąg pieszo-rowerowy (w rejonie ul. Mazowieckiej, przed mostem) –2 m

4.      Ul. Klecińska –stara jezdnia –włączenia z drogi rowerowej w starą jezdnię ul. Klecińskiej na jej końcu i początku:
a. Odcinek od ul. Strzegomskiej do ul. Szkockiej –1,5 m (z zabrukiem)
b. Odcinek od ul. Szkockiej do ul. Francuskiej –1,5 m z zabrukiem

5.      Ul. Legnicka –wjazd z zatoki na drogę rowerową –2 m

6.      Ul. Piwna –wjazd do Skweru Adolfa Marii Bocheńskiego od strony ul. Piwnej –obniżenie krawężnika na długości 2 m.

7.      Ul. Olszewskiego przy wjeździe do zatoki autobusowej przed skrzyżowaniem z ul. Spółdzielczą w kierunku do centrum –2 m

8.      Ul. Muzealna – Krawężnik na przedłużeniu Kładki Sądowej –umożliwienie włączenie się w Muzealną (na szerokości 3,5 m –według załączonego projektu)

9.      Rondo Powstańców Śląskich : niwelacja na przejściach na przedłużeniu Zaporoskiej, Sudeckiej i Powstańców Śląskich:

a. Rondo –Sudecka –8 m
b. Rondo –Zaporoska –8 m na przedłużeniu ciągu pieszego na Rondzie
c. Rondo –Powstańców –6 m

10.   Wlot ulicy Wełnianej do Głównej- obniżenie krawężnika z dodatkowym zabrukiem –2 m

11.   Ul. Józefa Bema. Obniżenie krawężnika do wjazdu na drogę rowerową –1,5 m.

12.   Kilińskiego- włączenie na ciąg przy budynku 2×1,5 m.

13.   Teatralna – obniżenie na włączeniu do Piotra Skargi na szerokości 3 metrów po obu stronach. Pozostawić 4 m przejścia oraz wyznaczyć 0,5 m przerwy i 3 metrowy przejazd zniwelowany do 0 cm. Przestawić sygnalizator dla pieszych po północnej stronie pomiędzy przejście i przejazd.  

14.   Most Szczytnicki po stronie zachodniej na szerokości 1,5 metrów

15.   Most Sikorskiego po północno zachodniej stronie –1,5 m

16.   Przejście piesze przez Dyrekcyjną w ciągu Borowskiej –15 m

17.   Zjazd z drogi rowerowej na drogę osiedlową w pobliżu przystanku „Pilczyce”na ul.Lotniczej pomiędzy pętlą tramwajową a Papierniczą –3 m.

18.   Krzywoustego –wlot ul. Rakowej 4 m x 2.

19.   Parking przy Moście Grunwaldzkim w po jego południowo zachodniej stronie –2 m x 2.

20.   Przejście piesze na skrzyżowaniu Polaka i Nehringa –2 m.

21.   Skrzyżowanie Kazimierza Wielkiego i Szewska –22 m wg. projektu

22.   Skrzyżowanie Ofiar Oświęcimskich Szewska –2 x 1,5 m

23.   Skrzyżowanie Bernardyńska Pl. Dominikański –2 m

24.   Skrzyżowanie Most Uniwersytecki Grodzka –2,3 m i 3,8 m

25.   Plac Dominikański –3 m

26.   Ul. Hallera od ul. Odkrywców do ul. Grabiszyńskiej –chodnik po stronie parku i nowo budowanego osiedla mieszkaniowego –2 m i 1 m

27.   Partyzantów przed Dembowskiego –2 m

Źródło: http://www.rowerowy.wroclaw.pl/index_aktualnosci.php5?dzial=10&kat=18&art=1191