Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowe inwestycje Warszawy ? postęp czy regres?

infobike
09.06.2015 18:54

Nowe inwestycje: postęp czy regres? -to tytuł raportu Zielonego Mazowsza i Komisji Dialogu Społecznegods. Transportu, w którym organizacje sprawdzają skutecznośćwdrażania strategii transportowej Warszawy z punktu widzeniapieszych, rowerzystów i pasażerów.

W raporcie znajdzie się m.in.odpowiedzi na pytania: Czy nowe inwestycje transportowe są zgodne zestrategią transportową Warszawy? Czy ustawienia sygnalizacjiświetlnych są przyjazne dla pieszych i rowerzystów? Jaka jestjakość nowych węzłów przesiadkowych?

W raporcie organizacje wzięłypod lupę nowe inwestycje i rozwiązania w zakresietransportu realizowane przez urząd miasta i sprawdziły czy sąone zgodne z obowiązującą strategią transportową Warszawy,w szczególności potrzebami osób przemieszczających się bezwykorzystania samochodu: komunikacją zbiorową, pieszo bądźrowerem.

W kolejnych rozdziałach sprawdzono:

– Czy nowe inwestycje pozwalająpieszym i rowerzystom w sposób bezpośredni (czyli bezniepotrzebnego nadkładania drogi i nadmiernego czekania)dotrzeć do celu.

– Jaka jest jakość nowych węzłówprzesiadkowych, w szczególności rozwiązań ?parkuj roweri jedź (bike and ride)?.

– Jak wybrany kształt inwestycjitransportowych wpływa na warunki ruchu niezmotoryzowanych.

– Komu ustawienia sygnalizacji pomagająprzemieszczać się szybciej, a czyją podróż spowalniają.

– W jaki sposób organizowany jesttransport do szkół ? jakie środki transportu są preferowane,a jakie marginalizowane.

Pobierzraport

Noweinwestycje. Postęp czy regres?Skuteczność wdrażania strategiitransportowej miasta z punktu widzenia pieszych, rowerzystówi pasażerów