Nowe inwestycje Warszawy ? postęp czy regres?
Nowe inwestycje: postęp czy regres? -to tytuł raportu Zielonego Mazowsza i Komisji Dialogu Społecznegods. Transportu, w którym organizacje sprawdzają skutecznośćwdrażania strategii transportowej Warszawy z punktu widzeniapieszych, rowerzystów i pasażerów.
W raporcie znajdzie się m.in.odpowiedzi na pytania: Czy nowe inwestycje transportowe są zgodne zestrategią transportową Warszawy? Czy ustawienia sygnalizacjiświetlnych są przyjazne dla pieszych i rowerzystów? Jaka jestjakość nowych węzłów przesiadkowych?
W raporcie organizacje wzięłypod lupę nowe inwestycje i rozwiązania w zakresietransportu realizowane przez urząd miasta i sprawdziły czy sąone zgodne z obowiązującą strategią transportową Warszawy,w szczególności potrzebami osób przemieszczających się bezwykorzystania samochodu: komunikacją zbiorową, pieszo bądźrowerem.
W kolejnych rozdziałach sprawdzono:
– Czy nowe inwestycje pozwalająpieszym i rowerzystom w sposób bezpośredni (czyli bezniepotrzebnego nadkładania drogi i nadmiernego czekania)dotrzeć do celu.
– Jaka jest jakość nowych węzłówprzesiadkowych, w szczególności rozwiązań ?parkuj roweri jedź (bike and ride)?.
– Jak wybrany kształt inwestycjitransportowych wpływa na warunki ruchu niezmotoryzowanych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
– Komu ustawienia sygnalizacji pomagająprzemieszczać się szybciej, a czyją podróż spowalniają.
– W jaki sposób organizowany jesttransport do szkół ? jakie środki transportu są preferowane,a jakie marginalizowane.
„