Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Nowe czasopismo rowerowe

infobike
08.03.2008 14:59

Na polskim rynku wydawniczym pojawia się kolejne czasopismo o tematyce rowerowej. Tym razem jest ono adresowane do turystów rowerowych, co stanowi pewne novum pośród licznych tytułów traktujących o kolarstwie górskim i wyczynowym.

Ze swojej strony – jako redakcja portalu życzymy powodzenia nowemu tytułowi, mając nadzieję że zwiększona konkurencja na rynku mediów o tematyce rowerowej przyniesie pożytek odbiorcom, a zwłaszcza licznej, choć nie zauważanej grupie turystów roweroweych.

Oddajmy głos wydawcy, który w przysłanej nam informacji napisał:

Koncepcja nowego pisma turystycznego powstała w wydawnictwie. „Rowertour”wypełnia lukę na rynku wydawniczym w Polsce. Do tej pory żadne czasopismo nie było kierowane do tej grupy czytelników: rowerzysty turysty, rowerzysty miejskiego, rowerzysty rodzinnego. Nowy tytuł ma na celu promowanie aktywnego stylu życia, inspirowanie ludzi do podejmowania większej aktywności turystycznej, ułatwianie im organizowania własnych wypraw przez dostarczenie informacji i wskazówek, jak należy się do takich wypraw przygotować. Celem jest także wspieranie inicjatyw prowadzących do poprawy infrastruktury miejskiej dla rowerzystów oraz informowanie o sprzęcie i możliwościach jego udoskonalania, ale w formie przystępnej dla osób, dla których rower nie jest celem samym w sobie, a raczej środkiem realizowania turystycznych zamierzeń.

Czytelnik znajdzie w „Rowertourze”relacje z wielkich wypraw rowerowych i opisy krótkich wycieczek na weekend. Pozna zwyczaje, kulturę rowerową różnych krajów, miast czy społeczności. Uzyska również informacje praktyczne o nowościach sprzętowych, porady, jaki sprzęt wybrać i jak sobie radzić z drobnymi usterkami. Nacisk położymy na promowanie bezpieczeństwa jazdy na rowerze.

Makieta „Rowertouru”jest, dzięki podziałowi na 7 szpalt, asymetryczna, co pozwala na dynamiczne łamanie. Elementem koloru w piśmie są przede wszystkim zdjęcia, a uzupełniający kolor makiety to czerwień, tworząca stałe, charakterystyczne elementy layoutu, począwszy od winiet przez wybicia po paginy. Drugi kolor to baza dla ramek i infografik. Charakterystyczne kółka przewijają się przez pismo, pełniąc funkcję akcentu graficznego, kolorystycznego oraz informacyjnego (np. długość trwania wycieczki). Zdjęcia są zdecydowanie zróżnicowane wielkością, dzięki czemu uzyskano efekt kontrastu. Wszystkie działania mają na celu uzyskanie jak największej przejrzystości, ułatwienie czytelnikowi intuicyjnej nawigacji po magazynie. Tematyka pisma narzuca pewne rozwiązania graficzne, m.in. wielkość zdjęć ma zachęcić do odbycia egzotycznych podróży, strony poradników zbudowane są infograficznie, tak by ułatwić korzystanie z porad.

Pismem kieruje Izabela Dachtera. W jej osobie udało się połączyć doświadczenie dziennikarskie z pasją aktywnego spędzania wolnego czasu. Przez ponad dziesięć lat pracowała w „Głosie Wielkopolskim”, m.in. jako wydawca wydań piątkowych, nadzorowała również magazyn „Dziewczyna i chłopak”. Makietę przygotowała Zofia Komorowska –dyrektor artystyczna, pełniąca tę funkcję w Domu Wydawniczym „Kruszona”od grudnia 2007 roku. Poprzednio pracowała na takim stanowisku w dzienniku „Polska. Głos Wielkopolski”.