Niebawem startuje sezon rowerów miejskich

infobike
23.02.2018 17:19

Przez najbliższychdziewięć miesięcy mieszkańcy największych polskich miast będą mogli korzystać zrowerów miejskich. Największy operator systemów rowerowych w Polsce – firmaNextbike Polska – jest gotowy do rozpoczęcia nowego sezonu. 

Warszawa, Łódź, Poznań, Wrocław, Opole, Gliwice, Kołobrzeg,Konstancin-Jeziorna, Piaseczno, Grodzisk Mazowiecki i Szamotuły – mieszkańcytych miast już 1 marca będą mogli zostawić w garażach samochody i dotrzeć dopracy korzystając z rowerów miejskich Nextbike. W kolejnych tygodniach sezonwystartuje m.in. w Stalowej Woli, Lublinie, Białymstoku, Radomiu, Częstochowie,Sosnowcu i Koszalinie.

Nasze rowery będzie wtym roku można wypożyczyć w największych miastach Polski. We wszystkich zapomocą jednego konta w systemie i na tych samych zasadach. Poszczególne systemyrównią się jedynie cennikiem, ale spokojnie – wszystkie systemy Nextbike wPolsce zapewniają darmowe wypożyczenie przez pierwsze 15-20 minut, a czasemjeszcze dłużej. To doskonały sposób na zwiedzanie nowych miejsc, ale również nacodzienną komunikację – do pracy, na zakupy, czy spotkanie” –tłumaczy Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike Polska. „Zmieniamy na lepsze jakość życia w polskich miastach” – dodaje.

W ubiegłym roku Nextbike Polska podpisał umowę z PKN ORLEN.W ramach współpracy w Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Lublinie, Białymstoku iKatowicach powstanie 36 stacji rowerowych, a użytkownicy będą mogli skorzystaćz 360 dodatkowych rowerów. Powstaną one przede wszystkim na stacjach PKN ORLEN.Użytkownicy będą z nich mogli korzystać na tych samych zasadach, co zewszystkich stacji danego systemu roweru publicznego. Podobnie jest w przypadku kilkudziesięciu stacji rowerowych finansowanych przez galerie handlowe,biurowce, deweloperów i parki logistyczne, które ułatwiając dojazd roweremmiejskim pozyskują nowych klientów.

Rower publiczny łączycele samorządów, mieszkańców i firm prywatnych. Jest odpowiedzią na wyzwaniawspółczesnych miast, które zmagają się z problemami korków, smogu, brakuprzestrzeni. Jedna stacja roweru miejskiego zajmuje tyle miejsca, co jedno-dwamiejsca parkingowe, a może na niej „parkować” nawet kilkadziesiąt rowerów„– tłumaczy Tomasz Wojtkiewicz. Jak podkreśla, ważne jest, by miasto miałokontrolę nad systemem i by był on uporządkowany. „Wiele miast na świecie zmaga się z tak zwanymi „chińskimi” systemamirowerowymi. Nie posiadają one stacji, a użytkownicy zostawiają rowery gdziepopadnie, zastawiając przejścia i drogi ewakuacyjne. W Polsce samorządy dążą naszczęście do porządkowania przestrzeni miejskiej i stawiają na systemy, którenie wprowadzają chaosu, stają się za to elementem komunikacji publicznej. Todobra droga, dzięki której w miastach, w których rowery Nextbike są dostępne,udział ruchu rowerowego systematycznie rośnie” – mówi Wojtkiewicz.

Sezon rowerów publicznych w Polsce potrwa co najmniej dokońca listopada.