Nie ma kładki są wypadki. Pozytywne echa akcji Bractwa Rowerowego z roku 2009
Nie ma kładki są wypadki. Pozytywne echa akcji Bractwa Rowerowego z roku 2009
W 2009 roku w głowach projektantów zaczęła nabierać realnego kształtu nowa trasa łącząca obwodnicę południową z centrum miasta tzw. Nowomłodzianowska. W jej skład miała wchodzić również przeprawa przez linię kolejową, niestety początkowo projekt wiaduktu nie przewidywał rozwiązań dla rowerzystów –informuje na swoim blogu radomskie Bractwo Rowerowe
Bractwo Rowerowe zorganizowało wtedy zmasowaną akcję pt. 'Nie ma kładki – są wypadki’ czego efektem było zaprojektowanie zarówno kładki rowerowej jak i później całej trasy. Naszym głównym założeniem było to, żeby po wybudowaniu drogi rowerowej na w Parku Ustronie powstał ciąg rekreacyjny łączący Ustronie z zalewem na Borkach (ulicami: Młodzianowska, Torowa, Tartaczna, Sosnowa, Sucha).
W tym tygodniu ogłoszono przetarg na realizację inwestycji (zobacz >>>). Poniżej przedstawiamy najbardziej interesujące wycinki dokumentacji.
Docelowa organizacja ruchu (droga dla rowerów – kolor czerwony, ciąg pieszo-rowerowy – różowy) Konstrukcje Na plus: PRZESIĄDŹ SIĘ NA: Na minus:
Węzeł z trasą NS, zobacz >>>, zobacz >>>
Odcinek ul. Czarna – Publiczna Szkoła Podstawowa nr 9, zobacz >>>
Odcinek Publiczna Szkoła Podstawowa nr 9 – ul. Armii Ludowej, zobacz >>>
Odcinek ul. Armii Ludowej – ul. Godowska, zobacz >>>
Przekroje dróg dla rowerów
Przepust pod nasypem ul. Orzechowa, zobacz >>>
Konstrukcja wyniesienia, zobacz >>>
Zjazd indywidualny, zobacz >>>
Przekrój kładka, zobacz >>>
+ nawierzchnia asfaltowa;
+ projekt (poza węzłem z NS) opracowała firma PW Dakar – ta sama, która zaprojektowała wzorcową drogę dla rowerów na osiedlu Południe;
+ droga rowerowa obniżona o 5cm w stosunku do chodnika;
+ wyniesione przejazdy rowerowe i przejścia dla pieszych;
+ poszerzenia dróg dla rowerów na łukach;
+ słupki uniemożliwiające wjazd samochodom na drogę dla rowerów<span style="font-size:10.0pt;">;
+ podłączenia dróg dla rowerów do ulic lokalnych;
+ na ślepych odcinkach bez możliwości wjazdu/zjazdu zastosowano oznakowanie C-16/T-22 czyli ciąg pieszy z możliwością jazdy rowerem (bez obowiązku korzystania z niego)
– przyciski sygnalizacji na skrzyżowaniu z Jana Pawła II;
– brak ciągłości drogi dla rowerów
– brak możliwości jazdy ul. Młodzianowską na wprost na kierunku Ustronie – Śródmieście
Źródło: http://bractworowerowe.blox.pl/2013/07/Nie-ma-kladki-sa-wypadki-Pozytywne-echa-naszej.html