Nextbike najbliżej Łódzkiego Roweru Publicznego

infobike
04.11.2014 15:27
Łódzki Zarząd Dróg i Transportu wybrał najkorzystniejszą ofertę w przetargu na budowę Łódzkiego Roweru Publicznego. Złożyła ją firma Nextbike, która za sumę niemal 8,9 mln zł chce wybudować system tysiąca rowerów i stu stacji. Konkurencyjną ofertę złożyła firma BikeU, które zaproponowała kwotę 12,6 mln zł. Spółka ta ma teraz 10 dni spółka na ewentualne odwołanie się od wyników przetargu. Natomiast ZDiT chce podpisać umowę z wykonawcą jeszcze w listopadzie, gdyż czasu nie zostało za dużo. Planowo ŁTR ma ruszyć 1 maja przyszłego roku. Na terenie miasta powstanie sto bezobsługowych stacji, z których po zarejestrowaniu w systemie będzie można wziąć rower. Pierwsze 20 minut będzie gratis, pierwsza godzina będzie kosztować – 1 zł, druga – 3 zł, a każda kolejna – 5 zł. Łódzki system ma być drugim największym w Polsce (po warszawskim Veturilo). Pierwsze stacje pojawią się na ul. Piotrkowskiej, przy łódzkich uczelniach oraz w okolicach trasy W-Z i dworca Łódź Kaliska. Wybór Nextbike to kontynuacja dynamicznej ekspansji firmy na rynku rowerów miejskich w Polsce. Obecnie spółka obsługuje już systemy w dziewięciu miastach w Polsce, m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Sopocie, Opolu, Poznaniu, Lublinie i Grodzisku Mazowieckim. Jak podkreślił w rozmowie „Dziennikiem Łódzkim”Bartosz Zimny, łódzki oficer rowerowy –wybór firmy Nextbike to dobra wiadomość dla użytkowników rowerów. –„Logując się do systemu w Łodzi automatycznie będzie można wypożyczać rowery w innych miastach: Warszawie, Wrocławiu, Sopocie, a także w wielu miastach za granicą, np. w Niemczech”- tłumaczy. Z kolei Wojciech Makowski z Fundacji Fenomen w wywiadzie dla „Nasze Miasto Łódź”zaznaczył, że pojawienie się nowych cyklistów będzie dla kierowców wyzwaniem. -„Z dnia na dzień na ulicach Łodzi codziennie pojawi się o tysiąc rowerów, czyli około 5 tys. rowerzystów więcej – wylicza Makowski. – W większości będą to osoby niedoświadczone, pojawią się w Śródmieściu, które jest trudnym terenem do jazdy. Dlatego najbliższe pół roku trzeba wykorzystać na wytyczanie pasów, kontrapasów, śluz i uspokojenie ruchu w centrum.”
 
Nextbike najbliżej Łódzkiego Roweru PublicznegoNextbike najbliżej Łódzkiego Roweru Publicznego
 

Przypomnijmy, że najnowszy przetarg jest drugim podejściem Łodzi do budowy systemu roweru miejskiego, który to projekt został wybrany przez mieszkańców miasta w ramach I edycji budżetu obywatelskiego. Po raz pierwszy w szranki o ten kontrakt konkurenci stanęli wiosną br., a suma jaką wyznaczono na sfinansowanie tego zamówienia wyniosła 13,5 mln zł. Wówczas firma BikeU złożył ofertę o wartości 25 mln zł, a Nextbike –na kwotę prawie 19,5 mln zł. Postępowanie to zostało anulowane z powodu przekroczenia kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia i po zmianie SIWZ –ogłoszono kolejny przetarg. Jak widać –zdecydowanie bardziej skutecznie.