Ministerstwo Transportu odpowiada Miastom Dla Rowerów

infobike
08.06.2013 14:16

P {}H2 {}H2.cjk {„SimSun”}H2.ctl {„Lucida Sans”}A:link {}

Ministerstwo Transportu odpowiada Miastom Dla Rowerów

Fot. Miasto dla Rowerów

Miesiąc temu Miasta Dla Rowerów skierowały do min. Nowaka pismo w sprawie fatalnych warunków przewozu rowerów pociągami. Organizacja przedstawia odpowiedź Ministerstwa Transportu

Na stronie internetowej stowarzyszenia Miasta dla Rowerów czytamy:

O sprawie pisaliśmy 27 kwietnia 2013 roku w artykule ’Kolej kontra rowerzyści’. Pismo Miast Dla Rowerów do min. Nowaka znajduje się tutaj (pdf).

Odpowiedź ministerstwa, datowana 24 maja 2013 roku, znajduje się tutaj (skan w pliku pdf)

W skrócie:

  • od 9 czerwca w pociągach przewoźnika InterCity 'przywrócona zostanie możliwość przewozu 4 sztuk niezłożonych i nieopakowanych rowerów w tylnym przedsionku ostatniego wagonu rowerowego’

  • ministerstwo 'nie widzi możliwości zobowiązania przewoźników’ do stosowania konkretnych kanałów dystrybucji – czyli biletu na rower na pociągi InterCity dalej nie kupimy ani przez internet, ani w biletomacie

  • ministerstwo nie widzi możliwości zmiany rozporządzenia w sprawie utrzymania porządku na terenach kolejowych aby dopuścić szersze wprowadzanie rowerów na dworce

Komentarz Miast Dla Rowerów:

Przywrócenie możliwości przewozu rowerów w przedsionkach pociągów ekspresowych i intercity jest dobrą wiadomością, choć nie jest zrozumiałe dlaczego dopiero od 9 czerwca. Zastanawiające jest, że ministerstwo nie ma możliwości zobowiązania przewoźnika do sprzedawania biletów przez internet czy w biletomatach. Jest to problem, jeśli np. chcemy na wakacjach kupić bilet na stacji, na której zlikwidowano kasę biletową a mamy jedyne połączenie z wieloma przesiadkami na drugi koniec Polski. Odpowiedź w sprawie zmiany rozporządzenia w sprawie przepisów porządkowych jest całkowitym nieporozumieniem. Oczywistym jest, że po peronach nie wolno jeździć rowerem. Ale dziś zabronione jest 'wprowadzanie rowerów’ (nie jazda nimi) na tereny kolejowe – czyli np. do holu w którym tylko kupujemy bilet albo po prostu przeprowadzamy rower na drugą stronę dworca! Problematyczne staje się też wyznaczenie w tunelach pod dworcami dróg dla rowerów, co prowadzi niekiedy do absurdów. Pisze o tym choćby Gazeta we Wrocławiu. Do tematu będziemy wracać.

Marcin Hyła

Źródło: http://www.miastadlarowerow.pl/index_wiadomosci.php?dzial=2&kat=9&art=107