MEVO – konsultacje w sprawie roweru metropolitalnego
Konsultacje z potencjalnymi operatorami roweru metropolitalnego MEVOogłosił zarząd stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot.
Rozwiązanie umowy z Nextbike
Pod koniec października zarządOMGGS podjął decyzję o rozwiązaniu umowy z dotychczasowym operatorem systemu -zakomunikował we wtorek OMGGS. Jak napisano w komunikacie, „zarząd OMGGS podjąłdecyzję o ogłoszeniu dialogu technicznego dotyczącego roweru Mevo”,podczas którego mają odbyć się konsultacje z wykonawcami, którzy potencjalniesą zainteresowani operowaniem i rozwojem systemu w przyszłości. Podkreślono, żedialog techniczny służy opracowaniu dokumentacji przetargowej uwzględniającejdostępne na rynku rozwiązania.
Dialog techniczny
Dialog techniczny ma potrwaćminimum sześć tygodni. Jak podkreślono w komunikacie, zarząd OMGGS pod koniecpaździernika podjął decyzję o rozwiązaniu umowy z dotychczasowym operatorem roweru metropolitalnego Mevo, spółką NB Tricity. „Niedotrzymywaniekolejnych terminów dostaw rowerów, niedotrzymywanie parametrów obsługisystemu – nieustanne usterki, częsty brak dostępności rowerów i inneproblemy – nie dawały nadziei na to, że spółka będzie w stanie kontynuowaćprojekt, zwłaszcza wobec planowanego wzrostu liczby rowerów. Była tojedyna szansa na uratowanie idei roweru metropolitalnego dla mieszkańców,a także ochronę środków publicznych przeznaczonych na finansowanie tegoprojektu” – napisano w komunikacie OMGGS.
Dodano, że zarząd OMGGS jest zdeterminowany,żeby mieszkańcy metropolii mogli korzystać z dużej i sprawnej floty rowerówpublicznych. Temu służą opracowywane scenariusze działania, które mają na celu:kontynuację użytkowania i obsługi 1224rowerów, a także poszerzeniesystemu w przyszłości.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Problemy NB Tricity
Spółka NB Tricity, w maju 2018 r.złożyła najkorzystniejszą ofertę na dostawę, uruchomienie oraz zarządzanieSystemem Roweru Metropolitalnego w przetargu rozpisanym przez ObszarMetropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot. Spółka zadeklarowała dostarczenie4080rowerów z napędem wspomaganym elektrycznie. Spółka NB Tricity zarealizację zamówienia zaoferowała kwotę 40,2 mln zł.Rower Metropolitalnyfunkcjonował w 14 pomorskich gminach: Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Tczewie, Pucku,Redzie, Kartuzach, Sierakowicach, Somoninie, Stężycy, Władysławowie, Żukowie,Pruszczu Gdańskim i Rumii. Pierwsze 1,2 tys. pojazdów składających się nasystem zostało udostępnionych do wypożyczenia w marcu br. – o kilka miesięcypóźniej niż pierwotnie zakładano. Także dostawa drugiej partii rowerówjest opóźniona.(PAP)
„