Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Mevo 2.0 wyłączne z nowymi rowerami. Stare dla urzędników, na sprzedaż i do eksperymentów

infobike
12.01.2023 18:15
Nowy operator systemu Mevo, hiszpańska spółka City Bike Global, zdecydował, że cała flota rowerów będzie fabrycznie nowa. Nowy sprzęt produkuje włoski producent rowerów Vaimoo. Samorząd nie będzie ponosić w związku z tym dodatkowych kosztów.

Według pierwotnych założeń 1,2 tys. rowerów elektrycznych, które są własnością Obszaru Metropolitalnego i ostatnią pozostałością po pierwszej, nieudanej edycji Mevo, miało przejść przegląd techniczny, a następnie po demontażu silników i baterii zostać dołączone do nowej puli 3 tys. rowerów elektrycznych.

Nowe rowery to zmiana w umowie z nowym operatorem Mevo, na którą przystał Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot. Mimo technicznej możliwości uruchomienia starych rowerów, firma  City Bike Global  zdecydowała się na rozpoczęcie systemu z całkowicie nową flotą.

Propozycja hiszpańskiej spółki City Bike Global, która szykuje się do uruchomienia systemu rowerowego w ciągu najbliższego roku, podyktowana jest głównie troską o wizerunek systemu najwyższej jakości. Nowe rowery City Bike Global dostarczone zostaną w ramach obowiązującej umowy - bez ponoszenia dodatkowych kosztów przez samorządy.

Rowery Mevo będą jeździć po ulicach 16 gmin metropolii przez 6 lat. Według założeń projektu w tym czasie rowery, tak czy inaczej, będą stopniowo wymieniane na nowe. Biorąc pod uwagę zarówno względy ekonomiczne, serwisowe, jak i wizerunkowe, firma z Barcelony zdecydowała się na zmianę pierwotnych założeń. Zmiana ta będzie korzystna dla użytkowników, dlatego OMGGS wyraził na nią zgodę. 

Część rowerów z poprzedniej wersji systemu zostanie przekazana urzędnikom z gmin Obszaru Metropolitalnego do wykonywania obowiązków służbowych. Pozostałe rowery zostaną wystawione na sprzedaż. Baterie z rowerów elektrycznych Mevo 1.0 mają zostać przekazane studentom Politechniki Gdańskiej. Młodzi naukowcy pracujący nad uruchomieniem nowoczesnego samochodu elektrycznego zbadają możliwości ich zastosowania w projektowanym pojeździe.

Wystawione na sprzedaż rowery zostały wyprodukowane w 2017 roku, a zakupione przez Obszar Metropolitalny dwa lata później. Średnio każdy z rowerów był eksploatowany przez ok. 4 tys. godzin w okresie od marca do października 2019 roku.

Zgodnie z wyceną rzeczoznawcy minimalna cena za rower Mevo wynosi 430,50 zł brutto.