Lublin szykuje koncepcję Roweru Miejskiego na przyszłość. Ma działać cały rok a każdy przejazd będzie płatny.
15 kwietnia rozpoczęły się konsultacje społeczne koncepcji funkcjonowania Lubelskiego Roweru Miejskiego w latach 2021-2023. Konsultacje potrwają do 15 maja 2020 r.
Lublin sukcesywnie powiększa i uzupełnia sieć dróg rowerowych, która obecnie liczy 170 km. Teraz przyszedł czas na konsultacje wypracowanej przez nas na najbliższe lata koncepcji rozbudowy Lubelskiego Rowery Miejskiego.
Chcemy wprowadzić nowości w postaci stacji pasywnych, przewidujemy również zniżki dla posiadaczy Karty Miejskiej. System roweru miejskiego jest usługą świadczoną na rzecz mieszkańców, dlatego zapraszam do udziału w konsultacjach – mówi Artur Szymczyk, Zastępca Prezydenta Lublina ds. Inwestycji i Rozwoju.
Poddana pod konsultacje koncepcja zakłada przeprowadzenie przetargu na obsługę systemu Lubelskiego Roweru Miejskiego, który jest w posiadaniu Miasta Lublin, uwzględnienie re-fabrykacji rowerów i odświeżenie stacji, budowę 10 stacji pasywnych oraz montaż na 200 rowerach adapterów, które pozwolą na ich pozostawienie na stacjach pasywnych.
Na tego typu stacjach, które miałyby powstać na przykład w pobliżu nowych osiedli mieszkaniowych, rowery będą wypożyczane przy pomocy aplikacji mobilnej. Natomiast na stacjach standardowych będzie to możliwe także przy pomocy terminala. Rozwiązanie takie ma obniżyć koszty przyszłej rozbudowy systemu, a także dać możliwość tworzenia stacji czasowych, funkcjonujących przy okazji miejskich wydarzeń.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wśród rozważanych opcji jest też całoroczne funkcjonowanie systemu, oraz dołączenie do systemu stacji gmin ościennych (przy wkładzie w postaci rowerów i stacji oraz założeniu, że na terenie gminy znajduje się odpowiednia infrastruktura rowerowa).
„