Łódzkie sto kilometrów i problemy z śluzami

infobike
07.11.2014 16:53

W Łodzi jest już sto kilometrów dróg rowerowych, z czego 20 km wybudowano w tym roku – poinformowała w czwartek prezydent miasta Hanna Zdanowska. Równolegle opóźnia się malowanie śluz rowerowych na skrzyżowaniach. Zacznijmy od dobrych informacji. Łódzka konferencja poświęcona budowie ścieżek rowerowych odbyła się na skrzyżowaniu al. Politechniki i ul. Wróblewskiego, gdzie przebiega jedna z nowo budowanych tras dla jednośladów i gdzie –zdaniem magistratu –znajduje się symboliczny setny kilometr. Jak podkreśliła Zdanowska, łódzcy rowerzyści wywalczyli sobie w ostatnich latach zaangażowanie magistratu w zmianę podejścia do propagowanego przez nich środka komunikacji. Łódzki oficer rowerowy Bartosz Zimny zaznaczył, że najpilniejszą potrzebą jest budowa ścieżek w dzielnicy Górna, która obecnie posiada bardzo ubogą infrastrukturę rowerową. 'W planach jest budowa trasy dla rowerów na ul. Rzgowskiej, remont drogi na ul. Pabianickiej, a w dalszej kolejności ścieżki na ul. Paderewskiego i Broniewskiego, co pozwoli na skomunikowanie Górnej ze Śródmieściem. To plany na najbliższe dwa lata’ – dodał. Na przyszły rok zaplanowano też oddanie do użytku ścieżki rowerowej na przebudowywanej obecnie głównej arterii osiedla Retkinia –al. Wyszyńskiego. Zdaniem oficera rowerowego, łączenie już istniejących ścieżek w sieć i zapewnienie rowerzystom bezpiecznego dojazdu z dużych osiedli do centrum miasta ma większe znaczenie niż liczba kilometrów wybudowanych tras. W tym roku zbudowano ścieżki rowerowe m.in. na ul. Zgierskiej, Rojnej, Traktorowej, Aleksandrowskiej, Drewnowskiej. Najlepszą infrastrukturę rowerową –według Zimnego – posiada osiedle Teofilów.

3_7602_7601_760

Równolegle opóźnia się malowanie śluz rowerowych na skrzyżowaniach. To jedno z 105 zadań realizowanych przez Urząd Miasta Łodzi w ramach budżetu obywatelskiego. Magistrat planuje przeprowadzenie projektu w późniejszym terminie. Z analizy przeprowadzonej przez Zarząd Dróg i Transportu wynika, że rozpoczęcie nowych prac na łódzkich ulicach, które już teraz w wielu miejscach są zablokowane przez przebudowy i modernizacje, jeszcze bardziej utrudniłoby przejazd przez Łódź. Pieniądze na oba opóźnione wnioski zostaną przewidziane w przyszłorocznym budżecie.