Łódź: Polityka rowerowa ma powstać do końca pierwszego kwartału tego roku
P {}
Polityka rowerowa ma powstać do końca pierwszego kwartału tego roku – poinformowano radnych z Doraźnej Komisji ds. Transportu Zbiorowego, Inwestycji Drogowych i Organizacji Ruchu Drogowego. Na wniosek radnego Bartosza Domaszewicza do porządku posiedzenia wprowadzono informację o realizacji założeń Karty Brukselskiej. Łódź, decyzją Rady Miejskiej, trzy lata temu stała się jej sygnatariuszem. Karta ma na celu m.in. popularyzację transportu rowerowego i czynienia miast przyjaznym dla rowerzystów.
W prace nad przygotowaniem rowerowej polityki zamierzają zaangażować się członkowie Komisji. Radny B. Domaszewicz jest zdania, że jej współtwórcami powinni być również użytkownicy ruchu rowerowego. Zdaniem radnego Tomasza Treli na budowę infrastruktury rowerowej należy pozyskiwać środki unijne, czego do tej pory nie czyniono. Oficer rowerowy Bartosz Zimny zapowiedział, że rozważane jest złożenie aplikacji o pozyskanie środków w wysokości 231 mln zł.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jak wyliczył T. Trela, z budżetu Miasta należałoby wygospodarować około 50 mln zł na wkład własny. Inwestycje miałyby być realizowane przez okres około pięciu lat. Radny B. Domaszewicz podkreślał istotę umieszczenia inwestycji rowerowych w Wieloletniej Prognozie Finansowej obowiązującej od roku 2015.