Łódź: kolejny przetarg na rower publiczny. Do czterech razy sztuka?
Do tej pory nie wybrano operatora publicznego roweru w Łodzi. Od czasu, gdy w 2019 roku zakończyła się umowa z dotychczasowym operatorem – firmą Nextbike, Zarząd Dróg i transportu w Łodzi zdążył ogłosić trzy przetargi. W żadnym nie został wyłoniony zwycięzca.
Na ten moment jedno jest pewne – pierwsza partia rowerów, która miała być uruchomiona 1 marca 2021 roku, nie zostanie aktywowana. Według nowego założenia, pierwsze rowery pojawia się z miesięcznym opóźnieniem. To jedyna i istotna zmiana rozpisana w najnowszym przetargu względem ubiegłych konkursów.
1 kwietnia na ulicach Łodzi ma pojawić się pierwsze 500 rowerów w 48 stacjach w strefie śródmiejskiej. Kolejny tysiąc jednośladów, wraz ze 102 stacjami ma pojawić się miesiąc później.
Pierwszy przetarg na Łódzki Rower Publiczny został ogłoszony w październiku 2019 roku. Konkurs został unieważniony z powodu braku zgłoszeń.
Do drugiego i trzeciego przetargu zgłosiły się dwie firmy. Jednak ich oferty znacznie przekraczały zakładany budżet. W obu przypadkach został unieważniony.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Otwarcie ofert ma nastąpić 1 października. Nowy operator będzie dostawcą roweru publicznego w latach 2021-2024.
Łódzki Rower Publiczny został uruchomiony w 2016 roku. Do tej pory jedynym operatorem była firma Nextbike Polska.
„