Łódź czeka na operatora rowerów miejskich
Zarząd Dróg i Transportu wciąż nie wybrał firmy, która ma uruchomić i obsługiwać system Łódzkiego Roweru Publicznego.
Od otwarcia ofert w czwartym przetargu na obsługę ŁPR minęło półtora miesiąca, a nadal nie wiadomo, który z trzech oferentów wygra. Wszystki wskazuje na to, że wygrany wcale nie będzie miał łatwego zadania.
W grę wchodzą trzy firmy, które złożyły oferty mieszczące się w zaakceptowanej przez łódzki magistrat kwocie 26,4 mln zł : Homeport Polska ( oferta na 25,9 mln zł), City Bike Global (oferta na 26 mln zł) oraz konsorcjum Orange Polska i Roove (oferta na 26,4 mln zł). Czwarta startująca w przetargu Wawa Bike za uruchomienie i funkcjonowanie przez cztery lata miejskiego roweru w Łodzi chciała aż 39,6 mln zł.
Rozstrzygnięcie zapadnie w styczniu, prawdopodobnie w początkach miesiąca
– mówi Tomasz Andrzejewski, rzecznik ZDiT.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zwycięzca będzie miał cztery miesiące od daty podpisania umowy na dostarczenie pierwszej transzy rowerów. To oznacza, iż system ruszy w maju tylko pod warunkiem, że żadna z pokonanych firm nie złoży odwołania.
Nowy system roweru publicznego ma funkcjonować do końca listopada 2024 r.