L.U.C na zajawce dla rowerzystów miejskich

infobike
27.05.2015 20:07

Związany z Wrocławiem muzyk, raper i performer, a prywatniemiłośnik rowerów, znany z organizacji wielu społecznych akcji, tym razemprzygotował niespodziankę dla użytkowników Wrocławskiego Roweru Miejskiego. Wramach współpracy operatora wypożyczalni, Nextbike Polska z L.U.C, studiemJuice i grafikiem Janem Kallwejtem, powstała rymowana instrukcja obsługi,której towarzyszy animowane video. Ta produkcja to pierwszy epizod łączeniarowerów ze sztuką ? ma na celu prezentację walorów rowerów miejskich weWrocławiu i zachęcenie mieszkańców do korzystania z tego szybkiego, taniego iekologicznego środka transportu publicznego.

Pierwsze wideo z przygotowanego cyklu to animowanainstrukcja obsługi Wrocławskich Rowerów Miejskich. Kolejne filmy będą promowaćruch rowerowy, ekologiczny transport i ideę zdrowego trybu życia, czyliwszystko to, co bezpośrednio wiąże się z wypożyczalniami publicznych rowerów, zktórych coraz częściej korzystają Polacy (tylko w tym roku ponad milionwynajmów w ramach wszystkich sieci).

Wyjątkowo klip z muzyką i rapem L.U.C można od dziś oglądać:

– Pewnego wieczoru byłem świadkiem akrobatyczno-cyrkowychewolucji grupy młodych ludzi, którzy mierzyli się z intelektualnym rebusemwypożyczenia roweru miejskiego. A to w sumie nie takie trudne. Jako miłośnikrowerów, postanowiłem więc zajawkowo nagrać instrukcję dla tych, którzy chcąwalczyć ze smogiem miejskim i korkami ? opowiada L.U.C. – Dzięki otwartości iwspólnej miłości do jednośladów wraz z Nextbike Polska rozbudowaliśmy niecoakcje. Postanowiliśmy połączyć rower z muzyką i grafiką. Skomponowałem jinglestworzone z dźwięków rowerowych i nagrałem kilka rymów, a potem w kooperacji zJuice i Janem Kallwejtem przygotowaliśmy obrazki ? dodaje.

Spot stworzony został przez wrocławski Juice (znany m.in. zprodukcji promujących Zimowe Igrzyska Olimpijskie Soczi 2014 na zlecenie BBC) iJana Kallwejta, autora rysunków publikowanych m.in. na łamach Newsweeka, Forbesai Financial Times oraz współpracy z takimi markami, jak Honda, Sony czy Converse.Cykl filmików, które będą stopniowo ujawniane na przestrzeni najbliższychtygodni, powstał z inicjatywy firmy Nextbike Polska – operatora systemu rowerówpublicznych we Wrocławiu oraz dziesięciu innych polskich miastach.

– W tym roku, po czterech latach obsługi rowerów weWrocławiu, otworzyliśmy tutaj system wypożyczalni w zupełnie nowej odsłonie, cowiązało się z wieloma udogodnieniami, ale też zmianami w zasadach korzystania.Zależało nam, żeby przedstawić je rowerzystom w ciekawy i dynamiczny sposób,dlatego poszukiwaliśmy mocnych partnerów, którzy mogliby nam w tym pomóc ? opowiadaTomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike Polska. ? Z pomocą przyszedł L.U.C, którycałkowicie społecznie objął kierownictwo nad projektem, stworzył scenariusz,warstwę muzyczną i teksty oraz ekipa z Juice, która wspólnie z Janem Kallwejtemzrealizowała spoty. Dzięki ich zaangażowaniu powstała seria animacji, które sątakie jak nasze rowery miejskie ? dynamiczne i przyciągające uwagę. Naprawdęwarto czekać na kolejne odsłony, które zaprezentujemy już wkrótce ? dodaje.