Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kubeł orzeźwiającej farby dla ZIKiT-u

infobike
23.09.2011 23:20

Kubeł orzeźwiającej farby dla ZIKiT-u


Przed rozpoczęciem przejazdu nowymi kontrapasami w Dzień Bez Samochodu prezydent Starowicz otrzymał w prezencie od aktywistów rowerowych kubeł białej farby. Symbolizowała ona problemy ZIKiT-u z dbaniem o prawidłowe oznaczenie poziome w ciągu tras rowerowych –pisze Marek Wójcik na ibikekrakow.com


‘Podarek’od razu trafił do dyrektora Olewicza, co idealnie obrazuje wzajemne zrzucanie na siebie odpowiedzialności za stan infrastruktury rowerowej w Krakowie – miasto twierdzi, że to działka ZIKiT-u, a z kolei ZIKiT tłumaczy swoją nieudolność brakiem finansowania z urzędu miasta.


http://vimeo.com/29484061


Zwróciliśmy uwagę na brak reakcji na prośby o wymalowanie przejazdu dla rowerów przy MCK-u i przy skrzyżowaniu Młynki Królewskiej z Piatowską. Zapytaliśmy dlaczego dopuszczanie ruchu rowerowego pod prąd w Krakowie jest przeprowadzane w tak wolnym tempie, a ulice otwarte ‘pod prąd’nie tworzą spójnych ciągów. W odpowiedzi usłyszeliśmy, że powinniśmy przekonywać nie urząd miasta, ale mieszkańców i kierowców, którzy nie chcą tracić miejsc parkingowych, które w niektórych miejscach powinny zniknąć, by ulica miała przepisowe 3.5 metra szerokości i z policją, która często nie zgadza się na ruch rowerów ‘pod prąd’. Podobną odpowiedź otrzymaliśmy na pytanie dlaczego wbrew wcześniejszym informacjom na krakowskich skrzyżowaniach stojaki rowerowe pojawiły nie w jezdni, ale na chodniku. Miały one uniemożliwić kierowcom parkowanie, a już wielokrotnie zdażało się, że samochód znalazł się w takim miejscu skutecznie blokując tak widoczność na przecięciu dróg jak same stojaki


Czekamy na odważniejsze decyzje magistratu, który jako jedyny definiuje priorytety w organizowaniu systemu transportowego w mieście. Czy kilka miejsc parkingowych jest ważniejsze od wygody nawet kilkuset rowerzystów, którzy korzystaliby z kontrapasów, jeśli tworzyłyby spójną sieć?


Źródło: http://ibikekrakow.com/2011/09/23/kubel-orzezwiajacej-farby-dla-zikit-u/