Kto operatorem miejskich rowerów?
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu rozpisał przetarg naoperatora dla systemu KMK Bike w sezonie 2015. Przedmiotem umowy zpodmiotem, który złoży najkorzystniejszą ofertę będzie świadczenieusługi operatorskiej w systemie Krakowskiego Roweru Miejskiego KMK Bike,funkcjonującego w ramach oferty Komunikacji Miejskiej w Krakowie,zapewniającej możliwość pobrania i zwrotu roweru w dowolnej stacji zaopłatą według taryfy ustalonej przez ZIKIT, prowadzonej w sposób ciągłyprzez całą dobę we wszystkie dni tygodnia w okresie tzw. sezonurowerowego 2015 r. tj. od 16 marca do 30 listopada. Oferty do przetargumożna zgłaszać do 4 lutego br. w siedzibie ZIKIT.Przypomnijmy,że obecnie system KMK Bike składa się z 34 stacji rowerowych, z którychkażda wyposażona jest w terminal sterujący, słupek wyposażony welektrozamek służący do wpięcia roweru miejskiego w liczbie zależnej odpojemności stacji (łącznie 433 slotów), a także z 300 rowerów.KMK Bike będzie rozbudowywany. Docelowo, w ramach systemu ma działać 150 stacji rozsianych po całym Krakowie i 2 tys. rowerów.Przypomnijmy,że ubiegły rok był rekordowy dla miejskich wypożyczalni rowerów. Systemzdobył ponad 30 tys. stałych użytkowników, a jednoślady wypożyczanoponad 300 tys. razy.Warto pamiętać, że Kraków był pierwszympolskim miastem, które uruchomiło już w 2008 roku system miejskichwypożyczalni BikeOne. Był to projekt pilotażowy realizowany w ramachunijnego programu Caravel/Civitas II. To na doświadczeniach Krakowauczyły się inne duże miasta, które uruchamiały w kolejnych latachsystemy miejskich wypożyczalni jednośladów.