Kręć kilometry po technologię – finał
Zakończyła się siódma edycja kampanii „Kręć Kilometry po technologię”organizowana przez Fundację Allegro All For Planet. Rowerzyści biorący w niejudział przejechali wspólnie ponad 75 mln km.
W akcji wzięło udział 1108 miast i217 128 rowerzystów. Wśród miast, które brały udział w kampanii,zwyciężyły:
-
Gdańsk – 707 724 km
-
Wałcz – 592 511 km
-
Pabianice – 537 067 km
-
Warszawa – 487 808 km
-
Poznań – 420 535 km
Uczestnicy kampanii jeździli zaplikacją Kręć Kilometry lub innymi aplikacjami sportowymi, które mierzą ichrowerowe aktywności. Wskazali miasto, po którym poruszają się na rowerze imieli szansę na zdobycie nagród rzeczowych. W ramach kampanii stworzono 2,5tysiąca miejsc parkingowych, które służą rowerzystom w całej Polsce. Kolejnestojaki z samoobsługowymi stojakami serwisowymi pojawią się na ulicach pięciumiast, które wygrały tegoroczną edycję kampanii – czytamy na portalu ZwiązkuMiast Polskich.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
– Tytuł najbardziej rowerowego miasta jest prestiżowy, ale FundacjaAllegro All For Planet od lat nagradza też rowerowymi stojakami, by wysiłekmieszkańców zamienić na coś trwałego – tłumaczy Krzysztof Śpiewek.
Podczas dotychczasowych edycjikampanii przeprowadzono gigantyczne badanie ankietowe. Ponad 25 tysięcyrowerzystów oceniło infrastrukturę rowerową w swoich miastach i zasugerowałopotrzebne kierunki zmian.
– Kampania Kręć Kilometry po technologię to fantastyczne narzędzieintegracji lokalnych społeczności, nie tylko organizacji rowerowych. Tododatkowa motywacja i identyfikacja ludzi z ich miejscem zamieszkania iświetna, bo niesamowicie pozytywna rywalizacja między miastami – mówi JoannaNowaczyk – zastępca dyrektora Biura Związku Miast Polskich.
„