Kraków: Uważać na rowerowy kontrapas
Na przebudowanym skrzyżowaniu Dietla – Starowiślna oraz na wyremontowanym odcinku ul. Starowiślnej (od Dietla do Poczty Głównej), powstał nowy pas dla rowerów do jazdy 'pod prąd’ w kierunku Poczty Głównej – czytamy w Dzienniku Polskim. Pas rowerowy (tzw. kontrapas) rozpoczyna się przed wjazdem na skrzyżowanie ul. Starowiślnej z ul. Dietla, dalej biegnie przez tarczę skrzyżowania wzdłuż torowiska tramwajowego. Następnie, ok. 40 m za skrzyżowaniem z ul. Dietla, na wysokości budynku narożnego z filarkami, przed dojazdem do przystanku tramwajowego Starowiślna w kierunku Poczty Głównej pas jest skierowany na torowisko (wjazd na torowisko jest regulowany odrębną sygnalizacją świetlną). W odległości ok. 50 m za przystankiem tramwajowym ruch rowerów jest ponownie kierowany na odrębny kontrapas rowerowy, biegnący wzdłuż torowiska tramwajowego do przystanku Poczta Główna. Przed przystankiem, obok budynku 'Dziennika Polskiego’, ścieżka rowerowa jest poprowadzona w ul. Wielopole i nie koliduje bezpośrednio z peronem przystankowym. MPK zaleciało motorniczym zwrócenie szczególnej uwagi na to rozwiązanie dopuszczające jazdę rowerów na wprost w kierunku Poczty Głównej: – Należy zachować szczególną ostrożność przy dojeździe do przystanku 'Starowiślna’, w miejscu gdzie ruch rowerowy jest wprowadzony bezpośrednio na torowisko tramwajowe. Ponieważ jest to pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce, dlatego też w pierwszym okresie funkcjonowania kontrapasa rowerowego motorniczy mają zgłaszać w tej sprawie uwagi.