Kraków: Koncesja na modernizację infrastruktury komunikacyjnej poprzez budowę wiat przystankowych, stacji i stojaków rowerowych oraz budowę toalet publicznych

infobike
18.11.2013 20:17

P {}

Kraków: Koncesja na modernizację infrastruktury komunikacyjnej poprzez budowę wiat przystankowych, stacji i stojaków rowerowych oraz budowę toalet publicznych

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie

31-586 Kraków

ul. Centralna 53

Tel. : +48 126167416

Fax. : +48 126167417

E-mail [email protected]

WWW www.zikit.krakow.pl

Województwo   małopolskie

Powiat   krakowski + Kraków

Treść zamówienia   Koncesja na modernizację infrastruktury komunikacyjnej poprzez budowę wiat przystankowych, stacji i stojaków rowerowych oraz budowę toalet publicznych.

 

Oryginalna treść ogłoszenia

Opis zamówienia   Kod NUTS PL213

Krótki opis zamówienia:: Przedmiotem koncesji jest zaprojektowanie i budowa infrastruktury komunikacyjnej na terenie Gminy Miejskiej Kraków –poprzez zaprojektowanie i budowę wiat przystankowych, stacji i stojaków rowerowych oraz budowę toalet publicznych.Wykaz i zakres robót przewidywanych do wykonania w ramach koncesji:I. Wiaty:1. Zakup nowych wiat (min. 1187 szt.) wraz z pełnym wyposażeniem.2. Demontaż starych wiat.3. Montaż nowych wiat w miejscu starych, oraz w całkiem nowych lokalizacjach.4. Podłączenie wiat do sieci elektrycznej.5. Montaż zdemontowanych wiat (jeśli się nadają) w nowych lokalizacjach.6. Utrzymanie wszystkich wiat objętych umową koncesji.7. Całoroczne utrzymanie w czystości terenów przystanków objętych umową.II. Toalety publiczne:1. Zakup (min. 15 szt.).2. Montaż we wskazanych lokalizacjach.III. Stacje rowerowe KMK Bike:1. Zakup (min. 10 szt.) stacji wyposażonych w moduły dla min. 15 rowerów.2. Montaż we wskazanych lokalizacjach.IV. Stojaki rowerowe:1. Zakup (min. 1000 szt.).2. Montaż we wskazanych lokalizacjach.Koncesjodawca oświadcza, że dysponuje prawami do dysponowania gruntem pod budowę i montaż elementów infrastruktury będących przedmiotem umowy i gwarantuje Koncesjonariuszowi udostępnienie go w celu realizacji postanowień umowy.Przedmiot koncesji został podzielony na trzy odrębne zadania, które Koncesjonariusz będzie realizował wg odrębnych harmonogramów i które rozliczane będą w sposób autonomiczny dla każdego zadania. Używane w dalszej części ogłoszenia pojęcie „Konstrukcje”oznaczają wszystkie elementy infrastruktury publicznej budowane/montowane w ramach poszczególnych zadań.Poniżej podział zadań dla Koncesjonariusza:Zadanie nr 1 –Wiaty przystankowe:a) Zakup nowych wiat wg specyfikacji technicznej stanowiącej Załącznika nr 1 do ogłoszenia (w tym wiat typu „dodatkowego”w ilości nie więcej niż 200 szt.);b) Wymiana wiat na nowe w lokalizacjach wyznaczonych przez Koncesjodawcę;c) Demontaż starych wiat przeznaczonych do wymiany w lokalizacjach wyznaczonych przez Koncesjodawcę;d) Montaż nowych wiat w lokalizacjach wskazanych przez Koncesjodawcę;e) Ponowny montaż zdemontowanych starych wiat, jeśli ich stan techniczny na to pozwala, w lokalizacjach wskazanych przez Koncesjodawcę;f) Utrzymanie (do końca trwania umowy) czystości na przystankach objętych umową wraz z utrzymaniem znajdujących się na nich wiat. Standardy i wytyczne dot. utrzymania zostały opisane w Załączniku nr 2 do ogłoszenia .Zadanie nr 2 –Wolnostojące toalety publiczne:a) Zakup 15 szt. toalet wolnostojących wg specyfikacji technicznej stanowiacej załącznik nr 3 do ogłoszenia (11 szt. pojedynczych, 4 szt. podwójnych).b) Montaż toalet w lokalizacjach wskazanych przez Koncesjodawcę.Zadanie nr 3 –Stacje rowerowe KMK Bike i stojaki rowerowe:a) Zakup 10 szt. stacji rowerowych wg specyfikacji technicznej stanowiacej załącznik Nr 4 do ogłoszenia i ich montaż w lokalizacjach wskazanych przez Koncesjodawcę;b) Zakup i montaż 1000 szt. stojaków rowerowych wg specyfikacji technicznej stanowiacej załącznik Nr 5 do ogłoszenia .W zamian za wykonanie przedmiotu koncesji opisanego Koncesjonariusz otrzyma prawo do czerpania pożytków: z paneli reklamowych na wiatach i toaletach zamontowanych w ramach niniejszej umowy oraz na istniejących wiatach przeznaczonych do wymiany (w tym przypadku Koncesjonariusz otrzymuje w/w prawo z chwilą otrzymania pisemnego polecenia wymiany danej wiaty na nową lub w momencie objęcia wiaty umową). Prawo do czerpania korzyści z reklamowych obowiązywać będzie do końca trwania umowy.Istnieje możliwość wyposażenia przez Koncesjonariusza w gabloty reklamowe istniejących wiat przystankowych będących własnością Gminy Miejskiej Kraków, na których obecnie nie ma reklam i czerpania z nich pożytków zgodnie z zapisami umowy. Powyższe możliwe jest po spełnieniu następujących warunków:Z pisemnym wnioskiem o takie wyposażenie występuje Koncesjonariusz i musi uzyskać (również pisemną) zgodę Koncesjodacy. Zgoda powinna zawierać m.in. podaną ilość dozwolonych paneli reklamowych, ich rozmieszczenie na wiacie, oraz sposób zagospodarowania przez Koncesjonariusza tych elementów wyposażenia wiaty, które będą podlegać wymianie (np. szyby).Za każdą tak doposażoną wiatę Koncesjonariusz będzie miał obowiązek zamontowania dodatkowo nowej wiaty we wskazanej przez Koncesjodawcę lokalizacji zgodnie z zapisami umowy. Oznacza to, iż pula wiat będzie odpowiednio zwiększona.Każda wiata która zostanie doposażona w gablotę reklamową zgodnie z w/w zapisami przechodzi wraz z całym przystankiem na którym się znajduje na utrzymanie Koncesjonariusza od daty wyznaczonej przez Koncesjodawcę .Koncesjodawca zobowiązuje się, że w okresie trwania umowy, w ramach posiadanych przez siebie uprawnień, nie udzieli innemu niż Koncesjonariusz podmiotowi zgody w jakiejkolwiek formie na prowadzenie w pasie drogowym działalności reklamowej lub pokrewnej w obrębie gablot reklamowych zamontowanych w ramach niniejszej umowy. Dla uniknięcia wątpliwości terenem ochronnym w zakresie zadania jest:1) W przypadku przystanków wyraźnie wyodrębnionych za pomocą:a) „wysepki”lub „peronu”(np. tramwajowego) –teren na całej wyodrębnionej powierzchni;b) zatoki przystankowej –teren na całej długości zatoki (bez skosów) w pasie ograniczonym z jednej strony krawężnikiem, a z drugiej odległością do 15 m. od znaku D15, jednak nie dalej niż granica pasa drogowego.2) W przypadku przystanków nie wyodrębnionych (tzw. „na chodniku”) –teren w odległości do 15 m. od znaku D15/D17 wyznaczającego przystanek, jednak nie dalej niż do granicy pasa drogowego. Dotyczy jedynie tej strony ulicy na której znajduje się dany przystanek.3) W przypadku toalet lokalizowanych poza terenami przystanków teren ochronny wyznacza się analogicznie jak w pkt wyżej z tym, że odległość 15 m. liczona jest od konstrukcji toalety.Zapisy zawarte powyżej nie dotyczą:1) Ogłoszeń i informacji urzędowych związanych z wykonywaniem zadań gminy (np. możliwość ekspozycji ogłoszeń komisji wyborczych);2) Reklam na stacjach rowerowych i rowerach systemu KMK Bike;3) Reklam kierunkowych umieszczonych na słupach oświetlenia ulicznego;4) Szyldów i reklam na elewacjach budynków znajdujących się na terenie ochronnym;5) Reklam wielkogabarytowych i 'bilbordów’;6) Reklam i konstrukcji reklamowych znajdujących się poza pasem drogowym, oraz na działkach prywatnych;7) Tablic informacyjno – ogłoszeniowych, istniejących w pasach drogowych od kilkudziesięciu lat (np. na terenach objętych ochroną konserwatorską takich jak Nowa Huta czy Śródmieście), w tym również tablic tego typu należących do GMK;8) Tzw. „sytuacji zastanej”tj. podmiotów innych niż Koncesjonariusz, które w dniu podpisania niniejszej umowy prowadzą na terenie ochronnym działalność reklamową lub pokrewną nie wymienioną w/w pkt. od 1) do 7) i nabyły te prawa legalnie. Koncesjodawca zobowiązuje się w takiej sytuacji do podjęcia stosownych działań będących w granicach prawa, aby po wygaśnięciu stosownych decyzji, umów lub innych zezwoleń, na terenie ochronnym nie znalazły się w przyszłości nośniki reklamowe lub pokrewne podmiotów innych niż Koncesjonariusz.Maksymalna ilość paneli reklamowych o wymiarach ok. 1,2 m x 1,8 m przypadającana każdą Konstrukcję zostanie uzgodniona pomiędzy stronami umowy na etapie uzgodnień szczegółowych. Dodatkowo Strony precyzują, iż przez „panel reklamowy”rozumie się jednostronną ekspozycję reklamową w gablocie. Każda zamontowana gablota może być dwustronna, tzn. posiadać maksymalnie dwa panele reklamowe.Postawione przez Koncesjonariusza konstrukcje wraz z przyłączami do sieci elektrycznej stanowią własność Koncesjodawcy. Po wybudowaniu/zamontowaniu zostaną one niezwłocznie przekazane przez Koncesjonariusza na stan majątkowy Koncesjodawcy protokołem zdawczo-odbiorczym.I. Szczegółowe ustalenia dotyczące realizacji Zadania Nr 1 –Wiaty przystankowe:1) Istniejące wiaty przystankowe będą możliwe do wymiany na nowe zgodnie z Harmonogramem oraz specyfikacją techniczną wiat „podstawowych”, „stylowych”lub „autorskich”. Strony ustalą szczegółowy harmonogram wymiany wiat w terminie późniejszym z uwzględnieniem każdego przypadku osobno. Ustala się, iż każda stara wiata winna być wymieniona na nową w terminie do 4 miesięcy od daty podanej w Harmonogramie (czyt. daty objęcia umową) lub pisemnego zleceniaod Koncesjodawcy, chyba że Strony ustalą inaczej.2) W przypadku gdy wiaty przeznaczone do wymiany zostaną wymienione na nowe nie w ramach niniejszej umowy lecz w rezultacie innego postępowania jak np. inwestycja Gminy Miejskiej Kraków, Koncesjonariusz będzie miał obowiązek zamontować wiaty w takiej samej ilości i specyfikacji w nowych lokalizacjach wybranych przez Koncesjodawcę ( pula wymienianych wiat będzie odpowiednio zwiększona).3) Ocenę stanu technicznego i przydatności do dalszej eksploatacji (ewentualna zmiana lokalizacji) wiat przeznaczonych do wymiany Strony będą ustalać komisyjnie dla każdego przypadku oddzielnie. W przypadku podjęcia decyzji o złomowaniu danej wiaty Koncesjonariusz protokolarnie przekaże ją na złom. Protokół winien uzyskać akceptację członków komisji, w skład której będą wchodzić przedstawiciele obu stron umowy. Środki uzyskane ze złomowanych elementów Koncesjonariusz przekaże na wskazane przez Koncesjodawcę konto bankowe.4) Wiaty w nowych lokalizacjach (zupełnie nowe konstrukcje plus stare zadaszenia przeniesione z innych przystanków) będą stawiane przez Koncesjonariusza zgodnie z zapotrzebowaniem Koncesjodawcy i w zleconych przez niego lokalizacjach zapewniając m.in. poszanowanie występujących w obszarze oddziaływania obiektu, uzasadnionych interesów osób trzecich oraz odległości od istniejącej zabudowy zgodne z obowiązującymi przepisami. W przypadku nowych konstrukcji. Koncesjodawca również określi ich styl zgodnie z charakterem i lokalizacją przystanku. Harmonogram ilościowy dla nowych wiat z podziałem na dane lata zostanie ustalony z Koncesjonariuszem i zatwierdzony przez Koncesjodawcę. W przypadku gdy w danym roku nie jest możliwe posadowienie wskazanej puli zadaszeń, niezrealizowana ilość automatycznie przechodzi na rok kolejny. Dla każdej wskazanej przez Koncesjodawcę lokalizacji ustala się termin posadowienia na okres 4 miesięcy od daty pisemnego zlecenia.5) Wszystkie stawiane wiaty winny być podłączone do sieci elektrycznej chyba, że specyfikacja lub polecenie Koncesjodawcy stanowi inaczej. Jeśli w jakiejś lokalizacji brak jest wyprowadzonego podłączenia elektrycznego to Koncesjonariusz winien taki przyłącz wykonać.6) Projekt dostarczony przez Koncesjonariusza w celu uzgodnienia lokalizacji wiaty względem elementów pasa drogowego winien być zgodny z obowiązującymi procedurami i przepisami oraz zawierać m.in.:—rzut poziomy lokalizacji z naniesionymi niezbędnymi odległościami w tym np. dachu i słupka od krawędzi jezdni, torowisk, etc.;—rzut pionowy z pokazaniem spadków terenu, krawędzi peronów, jezdni, chodników, etc., nawiązanie do istniejących elementów wokół wiaty, etc.;—zwymiarowane przekroje poprzeczne drogowe wraz z wrysowanymi skrajniami;—indywidualny projekt (opcjonalnie z kolorową wizualizacją) wiaty dla konkretnej lokalizacji wraz z naniesionymi na wiatę wszystkimi elementami jej wyposażenia (gabloty, kasetony, kosze, etc.) oraz wszystkimi naniesionymi na nią znakami graficznymi i napisami.7) Zamontowana wiata musi być identyczna z projektem, w przeciwnym wypadku Koncesjonariusz na własny koszt dokona stosownych poprawek.8) Naruszone w trakcie wykonywania prac elementy pasa drogowego (jezdnia, chodnik, zatoka, peron, zieleńce) Koncesjonariusz winien odtworzyć do stanu poprzedniego wraz z podbudową z nowych lub pełnowartościowych materiałów oraz w nawiązaniu do istniejących warstw konstrukcyjnych.9) W przypadku montażu wiaty na terenie bez utwardzonej nawierzchni typu kostka, beton, płyta chodnikowa, Koncesjonariusz winien na całej powierzchni obrysu wiaty (rzut dachu) ten teren wyrównać, wypoziomować, utwardzić tłuczniem, zagęścić mechanicznie i wylać warstwę asfaltu o grubości min 15 cm, lub wykonać nawierzchnię z kostki.10) Do przystanków objętych umową, na których Koncesjonariusz ma obowiązek utrzymania czystości wraz z utrzymaniem wiat Strony zaliczają:—Przystanki wymienione przez Koncesjonariusza, na których znajdują się wiaty przeznaczone do wymiany, obowiązek utrzymania przystanku powstaje z chwilą ichwymiany, jak i przy nowych po ich zamontowaniu.—Wszystkie pozostałe przystanki, na których Koncesjonariusz postawi nowe wiatyw ramach umowy. Obowiązek utrzymania powstaje od dnia podpisania protokołu odbioru cząstkowego dla wiaty.—Przystanki na których Koncesjonariusz zamontuje panele reklamowe na istniejących wiatach, lecz bez ich wymiany. Obowiązek powstaje od dnia wyznaczonego przez Koncesjodawcę.II. Szczegółowe ustalenia dotyczące realizacji Zadania Nr 2 –Toalety wolnostojące:1) Koncesjonariusz w ramach udzielonej koncesji będzie miał obowiązek wybudowania 28 szt. toalet publicznych w lokalizacjach wskazanych przez Koncesjonariusza oraz opisanych w specyfikacjach technicznych.2) Szczegółowy harmonogram budowy toalet opracuje koncesjonariusz w uzgodnieniui wg wytycznych Koncesjodawcy i przedłoży w ciągu 45 dni od daty podpisania umowy .Przyjmuje się iż na montaż wszystkich toalet objętych umową Koncesjonariusz ma 10 lat.3) Koszt utrzymania toalet po ich wybudowaniu i protokolarnym przekazaniu będzie spoczywał na Koncesjodawcy. Uzyskane dochody z w/w toalet będą stanowić dochody Gminy Miejskiej Kraków. Koncesjonariusz będzie miał prawo czerpać pożytki reklamowe z zamontowanych na toaletach w specjalnych gablotach paneli reklamowych typu City-Light przez cały okres trwania umowy.4) Koncesjonariusz w ramach realizowanego procesu inwestycyjnego będzie miał obowiązek uzyskania wszystkich wymaganych uzgodnień oraz decyzji administracyjnych. Jeżeli w toku procedowania uzyskania decyzji lokalizacyjnej, pozwolenia na budowę lub skutecznego zgłoszenia wykonania robót budowlano-montażowych okaże się, że budowa toalety w miejscu wskazanym przez Koncesjodawcę jest niemożliwa z przyczyn formalnych – Koncesjodawca wskaże inną lokalizację zamienną.III. Szczegółowe ustalenia dotyczące realizacji Zadania Nr 3 –Stacje rowerowe KMK Bikei stojaki rowerowe:1. Koncesjonariusz w ramach umowy postawi 10 szt. stacji rowerowych wrazz terminalami obejmujących po 10 szt. miejsc rowerowych każda wg specyfikacji technicznej.2. Lokalizacje i harmonogram montażu poszczególnych stacji zostanie uzgodniony przez Koncesjodawcy z Koncesjonariuszem.3. Koncesjonariusz zamontuje stojaki rowerowe zgodne z wytycznymi zawartymi w specyfikacji technicznej i w lokalizacjach wskazanych przez Koncesjodawcę w ilości 100 szt. rocznie, aż do wyczerpania limitu.4. Projekt dostarczony przez Koncesjonariusza w celu uzgodnienia lokalizacji stacji rowerowych oraz stojaków rowerowych winien być zgodny z obowiązującymi procedurami oraz zawierać m.in.:—rzut poziomy lokalizacji z naniesionymi niezbędnymi odległościami, w tym np. stacji oraz stojaków od krawędzi jezdni, torowisk, etc.;—rzut pionowy z pokazaniem spadków terenu, krawędzi jezdni, chodników, etc., nawiązanie do istniejących elementów wokół stacji lub stojaka rowerowego, etc.;—zwymiarowane przekroje poprzeczne drogowe wraz z wrysowanymi skrajniami.5. Naruszone w trakcie wykonywania prac elementy pasa drogowego (jezdnia, chodnik, zatoka, peron, zieleńce) Koncesjonariusz winien odtworzyć do stanu poprzedniego wraz z podbudową z nowych lub pełnowartościowych materiałów oraz w nawiązaniu do istniejących warstw konstrukcyjnych.6. W przypadku montażu stacji lub stojaków na terenie bez utwardzonej nawierzchni typu kostka, beton, płyta chodnikowa, Koncesjonariusz winien na całej powierzchni obsługi stacji lub stojaka rowerowego ten teren wyrównać, wypoziomować, utwardzić tłuczniem, zagęścić mechanicznie i wylać warstwę asfaltu o grubości min. 5 cm.W przypadku, gdy okaże się, iż którykolwiek element infrastruktury nie będzie możliwy do zrealizowania w danej lokalizacji z przyczyn od Stron niezależnych Koncesjodawca przedłoży lokalizację zamienną.Strony dopuszczają sytuację tzw. wymiennego montażu, tzn. sytuacji w której Koncesjodawca po uprzednim uzgodnieniu tego z Koncesjonariuszem nakaże wybudowanie jednego dodatkowego elementu (dopuszczalna liczba mnoga) z zakresu przedmiotu umowy zamiast innego/innych.Koncesjodawca dołoży wszelkich starań, aby procesy na które ma wpływ (np. uzgodnienia wewnątrz Jednostki) przebiegały w sposób możliwie jak najkrótszy z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa w danym zakresie.Wszystkie dokumenty i uzgodnienia niezbędne do wykonania przedmiotu umowy Koncesjonariusz winien zdobyć we własnym zakresie i ponieść wszelkie koszty z tym związane.W przypadku, gdy z przyczyn niezależnych od Koncesjonariusza zaistnieje niebezpieczeństwo, iż danej części inwestycji nie uda się zrealizować w przewidzianym terminie z uwagi na brak wymaganych uzgodnień innej jednostki (czyt. opieszałość), Koncesjodawca w celu ewentualnego przyspieszenie procesu wyraża zgodę, aby wystąpić w roli Wnioskodawcy w danej sprawie. W takiej sytuacji Koncesjodawca odpowiada za przygotowanie odpowiedniej formy pisma przewodniego lub wniosku, a cały „wkład merytoryczny”w danej sprawie Koncesjonariusz winien złożyć w formie pisemnej lub innej przez Koncesjodawcę wymaganej.Po upływie terminu trwania koncesji utrzymanie przedmiotu koncesji należy do Koncesjodawcy. Koncesjonariusz traci równocześnie prawo do prowadzenia działalności reklamowej w panelach zintegrowanych z Konstrukcjami.Czas trwania koncesji maksymalnie przez okres 20 lat.Wymagany okres gwarancji na poszczególne roboty budowlane powinien być zgodny z zapisami zawartymi w specyfikacjach technicznych (stanowiących załącznik do ogłoszenia).

45223800, 44110000, 45215500, 34430000

:

:

Całkowita wielkość lub zakres:: Powyżej 5 000 000 EUR.Szacunkowa wartość bez VAT: 95 121 951,22 PLN

Wymagania   Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów Zainteresowane podmioty muszą spełnić następujące warunki podmiotowe:A) Zgłosiły udział w postępowaniu o zawarcie umowy koncesji, a zgłoszenie jest podpisane przez podmiot zainteresowany (osobę uprawnioną do reprezentowania podmiotu zainteresowanego),B) Nie ogłoszono ich upadłości – z wyjątkiem zainteresowanych podmiotów, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli poprzez likwidację majątku upadłego;C) Spełniają warunki określone w niniejszym ogłoszeniu.Informacje i formalności niezbędne do dokonania oceny spełniania wymogów:1) Wraz ze złożeniem wniosku o zawarcie umowy koncesji zainteresowany podmiot składa oświadczenia: o zgłoszeniu udziału w postępowaniu (pkt. A powyżej) oraz o spełnieniu wymogów określonych w pkt. B oraz C powyżej. Wzór oświadczeń dostępny jest na stronie internetowej koncesjodawcy.W przypadku nie złożenia przez zainteresowany podmiot oświadczeń, o których mowa powyżej, lub złożenie ich w niepełnym zakresie, koncesjodawca nie przyjmie wniosku o zawarcie umowy koncesji.2) Po wyborze najkorzystniejszej oferty, w terminie wskazanym przez koncesjodawcę, oferent, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zobowiązany będzie złożyć, zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 9 stycznia 2009 r. o koncesji na roboty budowlane lub usługi, następujące dokumenty:a) oryginał lub poświadczona przez oferenta (osobę uprawnioną do jego reprezentacji) kserokopia aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, a jeśli umocowanie do działania imieniem oferenta wynika z innego dokumentu – odpis lub poświadczona kserokopia takiego dokumentu, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu wyznaczonego przez koncesjonodawcę na złożenie dokumentów zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy o koncesji na roboty budowlane lub usługi;b) Na potwierdzenie warunku opisanego w pkt. B –jeżeli oferent jest ujawniony w Krajowym Rejestrze Sądowym –odpis z Krajowego Rejestru Sądowego spełniający wymagania, o których mowa w pkt. a) powyżej, a w pozostałych przypadkach –oświadczenie oferenta podpisane przez osobę uprawnioną do jego reprezentacji,3) Oferent, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa pkt. a) oraz b) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:a. nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;c. nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne;Dyspozycje zawarte w pkt. 2 co do terminu wystawienia dokumentów, stosuje się odpowiednio do dokumentów, o których mowa w niniejszym punkcie.4) Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym oferent ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej w pkt. 3), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie oferenta (osoby uprawnionej do jego reprezentacji) złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym oferent ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. W takim przypadku, zawarte w pkt. 2) dyspozycje co do terminu wystawienia dokumentów, stosuje się odpowiednio do oświadczeń, o których mowa w niniejszym punkcie.5) W przypadku ubiegania się przez grupy podmiotów zainteresowanych o zawarcie umowy koncesji:—wniosek, o którym mowa w pkt. III.1.1 A, powinien być podpisany łącznie przez wszystkie podmioty (osoby uprawnione do reprezentacji podmiotów). Dopuszcza się ustanowienie przez grupę podmiotów zainteresowanych pełnomocnika do ich reprezentowania w postępowaniu o zawarcie umowy koncesji. W takim przypadku wniosek, o którym mowa powyżej składa i podpisuje w imieniu i na rzecz podmiotów grupy pełnomocnik. Wraz z wnioskiem należy złożyć pisemnie, stosowne pełnomocnictwo,—dokumenty, o których mowa w pkt. III. 1.1 powinny dotyczyć każdego z podmiotów z osobna,—oświadczenia, o których mowa w pkt. III. 1.1 (za wyjątkiem wniosku, o którym mowa w pkt. III.1.1 A), powinny zostać podpisane przez każdy podmiot (osobę uprawnioną do jego reprezentacji) z osobna.Ponadto zgodnie z nowelizacją ustawy –ustawa o zmianie ustawy –Prawo zamówień publicznych oraz ustawy o koncesji na roboty budowlane lub usługi (Dz.U z 2012 r. poz 1271) Koncesjonariusz zobowiązany będzie do załączenia wraz z ofertą listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów oraz zobowiązany będzie aktualizować ją w każdym przypadku zaistnienia zmian w stosunkach miedzy koncesjonariuszem a tymi podmiotami.

III.1.2)Zdolność ekonomiczna i finansowa

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów Zainteresowane podmioty muszą spełniać warunki udziału dotyczące zdolności ekonomicznej i finansowej, wyrażającej się:A. posiadaniem opłaconej polisy, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.B. posiadaniem środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości nie mniejszej niż 1 mln złotych.Informacje i formalności niezbędne do dokonania oceny spełniania wymogów:

 

1) Wraz ze złożeniem wniosku o zawarcie umowy koncesji zainteresowany podmiot składa oświadczenie o spełnieniu warunków udziału dotyczących zdolności ekonomicznej i finansowej. Wzór oświadczenia dostępny jest na stronie internetowej koncesjodawcy tj. www.zikit.krakow.pl

W przypadku nie złożenia przez zainteresowany podmiot oświadczenia, o którym mowa powyżej, lub złożenia oświadczenia w niepełnym zakresie, koncesjodawca nie przyjmie wniosku o zawarcie umowy koncesji.2) Po wyborze najkorzystniejszej oferty, w terminie wskazanym przez koncesjodawcę, oferent, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zobowiązany będzie złożyć, zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 9.1.2009 r. o koncesji na roboty budowlane lub usługi, następujące dokumenty:a) Na potwierdzenie warunku określonego w punkcie III.1.2 A –wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu wyznaczonego przez koncesjonodawcę na złożenie dokumentów zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy o koncesji na roboty budowlane lub usługi: opłacona polisa, od odpowiedzialności cywilnej za szkody spowodowane przez Koncesjonariusza (przez to rozumie się także pracowników, współpracowników Koncesjonariusza) wobec osób trzecich związane z prowadzeniem działalności reklamowej, z limitem odpowiedzialności nie mniejszym niż 2 000 000 zł (słownie: dwa miliony złotych).b) Na potwierdzenie warunku określonego w punkcie III.1.2 B –wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu wyznaczonego przez koncesjonodawcę na złożenie dokumentów zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy o koncesji na roboty budowlane lub usługi:informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.Wymienione wyżej dokumenty mają być złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej przez osobę uprawnioną do reprezentacji) za zgodność z oryginałem.Składane dokumenty muszą dotyczyć tych podmiotów które odpowiadają za spełnienie danego warunku.

III.1.3)Kwalifikacje techniczne

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów Zainteresowane podmioty muszą spełniać następujące warunki udziału dotyczące kwalifikacji technicznych lub zawodowych:A. posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie wyrażające się wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat, licząc od dnia wszczęcia niniejszego postępowania robót budowlanych polegających na: budowie min. 100 sztuk wiat przystankowych w jednym roku.B. dysponować osobami zdolnymi do wykonania przedmiotu koncesji, w tym co najmniej:a. osobami posiadającymi uprawnienia budowlane do projektowania i kierowania robotami budowlanymi w specjalności architektonicznej, konstrukcyjno –budowlanej., instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych.W odniesieniu do wszystkich wymienionych w niniejszym punkcie wymagań właściwe są uprawnienia budowlane wydawane po 1994 roku (tj. zgodnych z wymogami ustawy Prawo budowlane (tekst pierwotny: Dz. U. 1994 r. Nr 89 poz. 414) (tekst jednolity: Dz. U. 2000 r. Nr 106 poz. 1126) (tekst jednolity: Dz. U. 2003 r. Nr 207 poz. 2016) (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 156 poz. 1118) lub odpowiadające im, ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie obowiązujących wcześniej właściwych przepisów.Zainteresowany podmiot w zakresie spełnienia warunków określonych w pkt. III.1.3) może polegać na zdolności innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi powiązań. Musi on w takiej sytuacji wykazać koncesjodawcy że będzie spełniał warunki o których mowa w zdaniu poprzedzającym, niezbędne do wykonania koncesji.Informacje i formalności niezbędne do dokonania oceny spełniania wymogów:1) Wraz ze złożeniem wniosku o zawarcie umowy koncesji zainteresowany podmiot składa oświadczenie o spełnieniu warunków udziału dotyczących kwalifikacji technicznych lub zawodowych,W przypadku nie złożenia przez zainteresowany podmiot oświadczenia, o którym mowa powyżej, lub złożenia oświadczenia w niepełnym zakresie, koncesjodawca nie przyjmie wniosku o zawarcie umowy koncesji.2) Po wyborze najkorzystniejszej oferty, w terminie wskazanym przez koncesjodawcę, oferent, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zobowiązany będzie złożyć, zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 9 stycznia 2009 r. o koncesji na roboty budowlane lub usługi, następujące dokumenty:a) Na potwierdzenie warunku określonego w punkcie A –wykaz wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed wszczęciem postępowania –robót budowlanych – o których mowa w pkt. III 1.3 A, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, z podaniem ich przedmiotu, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających że te roboty zostały wykonane należycie.b) Na potwierdzenie warunku określonego w punkcie B –oświadczenie potwierdzające, że osoby, o których mowa w pkt. B, które będą wykonywać zamówienie, posiadają wymagane przepisami polskiego prawa budowlanego uprawnienia.Wymienione wyżej dokumenty mają być złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej przez oferenta (osobę uprawnioną do reprezentacji) za zgodność z oryginałem

Wadium   Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów Zainteresowane podmioty muszą spełnić następujące warunki podmiotowe:A) Zgłosiły udział w postępowaniu o zawarcie umowy koncesji, a zgłoszenie jest podpisane przez podmiot zaintereso

Miejsce i termin składania ofert   Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie

31-586 Kraków

ul. Centralna 53 – 11:00

 

2013-12-05

Miejsce i termin otwarcia ofert/licytacji   

 

 

Termin związania ofertą   

Składanie ofert wariantowych/częściowych   

Kryteria wyboru oferty i ich znaczenie   

Ocena ofert zostanie dokonana na podstawie poniższych kryteriów:—minimalny czas trwania koncesji –40 %,—maksymalna ilość zamontowanych nowych wiat (min. 300 sztuk) –30 %,—maksymalna ilość zamontowanych toalet min. (15 sztuk) –20 %,—maksymalna ilość stacji rowerowych (min.10 sztuk ) –10 %.

Uwagi   Informacje o funduszach Unii Europejskiej: Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

Informacje dodatkowe:: I.Koncesjodawca przewiduje możliwość zmiany swoich potrzeb i wymagań lub ustalenia odpowiednich warunków umowy koncesji.II. Koncesjonariusz ponosi odpowiedzialność za:—ryzyko związane z dostępnością, a w szczególności:a) związane z niemożliwością wykonania zakontraktowanych robót;b) związane z niemożliwością wykonania robót o odpowiedniej jakości;c) braku zgodności z normami bezpieczeństwa lub innymi norami branżowymi;d) wzrostu kosztów;e) związane ze sposobem i jakością prac wykonywanych w celu wykonania przedmiotu umowy;f) nieodpowiedniej kwalifikacji pracowników;g) związane z dostępnością i jakością nakładów lub składników majątkowych potrzebnych do realizacji przedsięwzięcia;h) za wszelkie zawinione szkody powstałe w związku z wykonywaniem przedmiotu koncesji zarówno wobec Koncesjodawcy, jak i wobec osób trzecich.—ryzyko związane z popytem, a w szczególności:a) zmiany cen.—ryzyko makroekonomiczne, a w szczególności:a) inflacja;b) zmian wysokości stóp procentowych;c) kursowe.4) ryzyko drogowe i transportowe, a w szczególności:a) zmiany tras linii komunikacyjnych;b) remontów ulic i ciągów pieszych obejmujących lokalizacje zawarte w umowie;c) ryzyko zniszczenia przedmiotu Koncesji, np. przez akty wandalizmu, wypadki drogowe, bądź przez inne zdarzenia losowe.3) Koncesjodawca ponosi odpowiedzialność za:a) ryzyko ponoszenia kosztów związanych z późniejszymi zmianami typu nawierzchni (np. zabruki);b) ryzyko związane z ewentualną zmianą w przyszłości miejsca posadowienia Konstrukcji – w szczególności przestawienia wiaty w obrębie danego przystanku związane z remontem, przebudową ciągów komunikacyjnych —lub innymi działaniami, niezależnymi od Koncesjonariusza;c) ryzyko ponoszenia kosztów utrzymania toalet wolnostojących, stacji i stojaków rowerowych.III. Jeżeli z jakiejkolwiek uzasadnionej przyczyny oferent, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, nie może przedstawić dokumentów wymaganych przez koncesjodawcę, może udowodnić swą sytuację ekonomiczną i finansową za pomocą każdego innego dokumentu, który koncesjodawca uzna za odpowiedni.IV. Sposób przygotowania i składania wniosku o zawarcie umowy koncesji.a) Wykonawca może złożyć tylko jeden wniosek, sporządzony na piśmie w języku polskim w sposób czytelny i trwały. Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu może być złożony wyłącznie w formie pisemnej.b) zaleca się by dokumenty składające się na wniosek powinny być spięte w sposób uniemożliwiający jego zdekompletowanie,c) wniosek powinien zostać zapakowany w sposób uniemożliwiający jego przypadkowe otwarcie oraz opisany w sposób jednoznacznie wskazujący na jego charakter i przeznaczenied) w przypadku złożenia wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu po terminie koncesjodawca niezwłocznie zawiadomi o tym zainteresowany podmiot;wniosek zostanie zwrócony po upływie terminu przewidzianego na wniesienie skargi.IV. Oświadczenie, wnioski, zawiadomienia oraz informacje koncesjodawca i podmioty zainteresowane przekazują drogą pisemną, faksem lub pocztą elektroniczną. W przypadku przekazywania oświadczeń,wniosków, zawiadomień oraz informacji faksem lub pocztą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.V. W przypadku konieczności udzielenia wyjaśnień dotyczących treści ogłoszenia o koncesji Koncesjodawca udzieli wyjaśnień na stronie internetowej www.zikit.krakow.pl, pod warunkiem, że prośba o wyjaśnienie treści ogłoszenia wpłynęła do Koncesjodawcy na nie mniej niż 6 dni przed terminem składania wniosków o zawarcie umowy koncesji. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami będzie udostępniona bez ujawniania źródła zapytania.VI. W przypadku gdyby za najkorzystniejszą, została uznana oferta złożona przez grupę podmiotów, koncesjodawca wymagał będzie by grupa ta przybrała formę konsorcjum, którego każdy z uczestników będzie solidarnie odpowiedzialny za wykonanie obiektu będącego przedmiotem koncesji. Podmioty te, przed podpisaniem umowy koncesji, zobowiązane są do przedłożenia umowy regulującej ich współpracę na wyżej wymienionych zasadach.VII. Informacja na temat wadium:1) Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 10 000 PLN (słownie: dziesięć tysięcy 00/100 PLN), płatnym do dnia, w którym upływa termin złożenia ofert wskazany przez koncesjodawcę,2) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.3) Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:—pieniądzu, na konto Koncesjodawcy: Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto depozytowe w Banku Pekao S.A. –nr rachunku: 32 1240 4722 1111 0000 4850 3855 (za datę wniesienia wadium w pieniądzu uważa się datę uznania na rachunku Koncesjodawcy),—poręczeniach bankowych,—gwarancjach ubezpieczeniowych,—gwarancjach bankowych.VIII. Z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy Koncesjodawca może żądać zapłaty kar umownych od Koncesjonariusza. Szczegółowe zapisy dotyczące kar zawiera wzór Istotnych postanowień umowy.IX. Okoliczności uzasadniające odwołanie postępowania.Koncesjodawca odwoła postępowanie o udzielenie koncesji jeżeli:1) nie złożono żadnego wniosku o zawarcie umowy koncesji lub nie złożono żadnej oferty spełniającej wymagania koncesjodawcy albo w toku prowadzonych z zainteresowanymi podmiotami negocjacji stało się jasne że nie zostanie złożona żadna taka oferta;2) oferent, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, nie złoży w terminie wskazanym przez koncesjodawcę wskazanych w Sekcji III dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu i oferent ten nie przedstawi warunków za pomocą innego dokumentu, który koncesjodawca uzna za odpowiedni, a nie będzie zachodziła okoliczność o której mowa w art. 21 ust 3 ustawy o koncesji na roboty budowlane lub usługi;3) postępowanie z przyczyn niezawinionych przez koncesjodawcę opóźni się tak dalece że wykonanie przedmiotu koncesji w terminie wymaganym przez koncesjodawcę stanie się mało prawdopodobne;4) wystąpi istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie przedmiotu koncesji nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć;5) postępowanie o udzielenie koncesji okaże się obarczone wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy koncesji.X. Warunki uznania oferty za nieodpowiadającą wymaganiom koncesjodawcy, skutkujące niedopuszczeniem oferty do oceny i porównania:Oferta zostanie uznana za nieodpowiadającą wymaganiom koncesjodawcy jeżeli:1) oferent zaproponuje wykonanie przedmiotu koncesji w sposób odmienny niż wynika z załączonej dokumentacji technicznej,2) oferent zaproponuje wykonanie przedmiotu koncesji w sposób odmienny niż wynika z opisu przedmiotu koncesji i dokumentacji technicznej, a jednocześnie nie uzasadni w ofercie, że proponowane przez niego rozwiązania są równoważne w stosunku do wymagań .3) zaproponowany przez oferenta czas trwania koncesji będzie dłuższy niż okres określony w wymaganiach koncesjodawcy;4) oferent zaproponuje wykonanie przedmiotu koncesji z pominięciem innych wymagań koncesjodawcy,5) oferent złoży w postępowaniu o zawarcie umowy koncesji nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik tego postępowania,6) oferent nie wpłaci wadium w przepisanym terminie.Dodatkowych informacji w sprawach merytorycznych udziela –z zakresu wiat przystankowych: Paweł Matoga tel. 48 126167520, z zakresu stacji i stojaków rowerowych: Krzysztof Gałat –tel. 48 126167509, z zakresu toalet –Piotr Pakaszewski –48 126167236.Do wniosku o koncesję Koncesjonariusz musi dołączyć HARMONOGRAM ZADAŃ.

Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze: Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowieul. Rakowicka 1031-511 KrakówPOLSKAE-mail: [email protected]: +48 126298301

Składanie odwołań: Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań 1. Skargę wnosi się do wojewódzkiego sądu administracyjnego właściwego dla siedziby koncesjodawcy w terminie 10 dni od dnia, w którym skarżący powziął lub przy zachowaniu należytej staranności mógł powziąć informację o czynności podjętej przez koncesjodawcę w sprawie.2. Od pism wszczynających postępowanie przed sądem administracyjnym pobiera się wpis stały w wysokości określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 233 ustawy z dnia 30.8.2002 r. –Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi.3. Skargę do sądu wnosi się za pośrednictwem koncesjodawcy, którego czynność jest przedmiotem skargi.4. Koncesjodawca, o którym mowa w ust. 3, przekazuje skargę sądowi wraz z aktami sprawy i odpowiedzią na skargę w terminie 10 dni od dnia jej wniesienia.

Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań: Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowieul. Rakowicka 1031-511 KrakówPOLSKAE-mail: [email protected]: +48 126298301

Data wysłania niniejszego ogłoszenia:: 13.11.2013