Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kraków: bliżej budowy kładki pieszo-rowerowej nad Wisłą

infobike
15.06.2022 17:15
Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie otrzymał pozwolenie na budowę kładki pieszo-rowerowej nad Wisłą, która połączy Kazimierz z Ludwinowem w centrum miasta. Inwestycja uzyskała dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.

Kładka pieszo-rowerowa przez Wisłę ma połączyć Bulwar Inflancki pomiędzy ul. Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z Bulwarem Wołyńskim w pobliżu ul. Ludwinowskiej. Przeprawa ma zapewnić dogodne połączenie dla pieszych i rowerzystów z pominięciem istniejących mostów drogowych.

Pozwolenie na budowę, a także dofinansowanie rządowe otwiera nam drogę do przygotowania przetargu na roboty budowlane. Chcemy go ogłosić w ciągu najbliższych miesięcy – zapowiedział Łukasz Szewczyk, dyrektor krakowskiego ZIM.

Według Szewczyka sama realizacja inwestycji miałaby potrwać ok. 27 miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą. Szacunkowy koszt budowy określono na ok. 70 mln zł, z czego 65 mln zł będzie stanowić rządowe dofinansowanie w ramach Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.

Kładka projektowana według koncepcji Biura Projektów Lewicki Łatak będzie składać się z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności zamocowane w masywnych żelbetowych podporach (przyczółkach) i środkowego pomostu widokowego. Rozpiętość łuków ma wynieść prawie 130 m. Całkowita szerokość pomostów to 13,60 m, a wysokość mierzona w najwyższym punkcie – 15,80 m.

Według urzędników kładka będzie stanowić ważne połączenie rowerowe znacząco usprawniające podróż i skracające czas dojazdu pomiędzy obszarami Krakowa zlokalizowanymi po przeciwnych stronach rzeki, co przyczyni się do lepszego rozkładu ruchu miejskiego.

„Obszary znajdujące się po przeciwległych stronach Wisły staną się bardziej atrakcyjne dla mieszkańców. Budowa kładki zwiększy również wykorzystanie walorów Wisły oraz jej bulwarów” - wskazano.

(PAP)