Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kontraruch w Lublinie: powołanie zespołu roboczego do spraw kontraruchu rowerowego na ulicach jednokierunkowych

infobike
10.02.2014 22:27

P {}

W piątek 7 lutego w Ratuszu z inicjatywy Prezydenta Stanisława Kalinowskiego odbyło się pierwsze spotkanie dotyczące wprowadzenia w Lublinie kontraruchu rowerowego, czyli dopuszczenia możliwości jazdy rowerem w obu kierunkach na ulicach jednokierunkowych dla samochodów –pisze Michał Przepiórka –lubelski oficer rowerowy

img_9019_760

Spotkanie było reakcją na interpelację grupy sześciu lubelskich Radnych (z inicjatywy Radnej B. Stepaniuk-Kuśmierzak).

Interpelacja do obejrzenia tutaj: http://bip.lublin.eu/bip/um/index.php?t=200&id=204819

Pan Prezydent podjął się procesu wdrażania kontraruchu w Lublinie, tak by zakończył się on pełnym sukcesem, z korzyścią dla mieszkańców i miasta.

W czasie spotkania, zarówno Pan Prezydent jak i obecni Radni, wyrazili swoje pełne poparcie dla tej idei w ramach tworzenia miasta przyjaznego mieszkańcom i promowania ruchu rowerowego. Przedstawiciel Porozumienia Rowerowego (Aleksander Wiącek) w czasie prezentacji omówili szczegółowo ideę kontraruchu rowerowego, a także wyjaśnili wszelkie wątpliwości związane z bezpieczeństwem rowerzystów i innych uczestników ruchu.

img_9035_760

Prezentacja pozwoliła m.in. na zapoznaniem się:
– z obowiązującymi przepisami
– przykładami funkcjonowania kontraruchu w Polsce i na świecie
– istoty dopuszczania kontraruchu
– dostępności miasta dla rozwoju ruchu rowerowego

Prezentacja pozwoliła na rozwianie wielu faktów i mitów dotyczących kontaruchu.

Radna Stepaniuk podkreśliła wagę i cel dopuszczenia kontaruchu w Lublinie, „jeżeli chcemy, aby Lubelski Rower Miejski osiągnął sukces, to bez dopuszczenia możliwości jazdy rowerem w obu kierunkach, na ulicach jednokierunkowych dla samochodów może być to zdecydowanie mniejsze”.

Jednym z efektów spotkania było powołanie zespołu roboczego, który już dzisiaj w poniedziałek rozpocznie szczegółową analizę możliwości wprowadzenia kontraruchu na wybranych ulicach Lublina, ustalenia harmonogramu działań oraz przygotowania założeń kampanii informacyjno-promocyjnej dla mieszkańców.

W spotkaniu uczestniczyli:
Prezydent Stanisław Kalinowski
– Mirosław Łuciuk, z-ca dyrektora ZdiM
– Andrzej Matacz, ZdiM
– Michał Przepiórka, oficer rowerowy
– Karol Kieliszek, biuro prasowe UM

Radni Rady Miasta:
– Beata Stepaniuk-Kuśmierzak
– Elżbieta Mroczkowska
– Zbigniew Jurkowski
– Marcin Nowak
– Jacek Bednarczyk

a także przedstawiciele Porozumienia Rowerowego (Aleksander Wiącek, Michał Wolny, Krzysztof Gorczyca).

Polskim liderem w liczbie ulic z dopuszczeniem możliwości jazdy rowerem w obu kierunkach, na ulicach jednokierunkowych dla samochodów jest Gdańsk (100 ulic).