Kontraruch w Lublinie: powołanie zespołu roboczego do spraw kontraruchu rowerowego na ulicach jednokierunkowych
P {}
W piątek 7 lutego w Ratuszu z inicjatywy Prezydenta Stanisława Kalinowskiego odbyło się pierwsze spotkanie dotyczące wprowadzenia w Lublinie kontraruchu rowerowego, czyli dopuszczenia możliwości jazdy rowerem w obu kierunkach na ulicach jednokierunkowych dla samochodów –pisze Michał Przepiórka –lubelski oficer rowerowy
Spotkanie było reakcją na interpelację grupy sześciu lubelskich Radnych (z inicjatywy Radnej B. Stepaniuk-Kuśmierzak).
Interpelacja do obejrzenia tutaj: http://bip.lublin.eu/bip/um/index.php?t=200&id=204819
Pan Prezydent podjął się procesu wdrażania kontraruchu w Lublinie, tak by zakończył się on pełnym sukcesem, z korzyścią dla mieszkańców i miasta.
W czasie spotkania, zarówno Pan Prezydent jak i obecni Radni, wyrazili swoje pełne poparcie dla tej idei w ramach tworzenia miasta przyjaznego mieszkańcom i promowania ruchu rowerowego. Przedstawiciel Porozumienia Rowerowego (Aleksander Wiącek) w czasie prezentacji omówili szczegółowo ideę kontraruchu rowerowego, a także wyjaśnili wszelkie wątpliwości związane z bezpieczeństwem rowerzystów i innych uczestników ruchu.
Prezentacja pozwoliła m.in. na zapoznaniem się: PRZESIĄDŹ SIĘ NA: Prezentacja pozwoliła na rozwianie wielu faktów i mitów dotyczących kontaruchu.
Radna Stepaniuk podkreśliła wagę i cel dopuszczenia kontaruchu w Lublinie, „jeżeli chcemy, aby Lubelski Rower Miejski osiągnął sukces, to bez dopuszczenia możliwości jazdy rowerem w obu kierunkach, na ulicach jednokierunkowych dla samochodów może być to zdecydowanie mniejsze”.
Jednym z efektów spotkania było powołanie zespołu roboczego, który już dzisiaj w poniedziałek rozpocznie szczegółową analizę możliwości wprowadzenia kontraruchu na wybranych ulicach Lublina, ustalenia harmonogramu działań oraz przygotowania założeń kampanii informacyjno-promocyjnej dla mieszkańców.
W spotkaniu uczestniczyli:
– z obowiązującymi przepisami
– przykładami funkcjonowania kontraruchu w Polsce i na świecie
– istoty dopuszczania kontraruchu
– dostępności miasta dla rozwoju ruchu rowerowego
Prezydent Stanisław Kalinowski
– Mirosław Łuciuk, z-ca dyrektora ZdiM
– Andrzej Matacz, ZdiM
– Michał Przepiórka, oficer rowerowy
– Karol Kieliszek, biuro prasowe UM
Radni Rady Miasta:
– Beata Stepaniuk-Kuśmierzak
– Elżbieta Mroczkowska
– Zbigniew Jurkowski
– Marcin Nowak
– Jacek Bednarczyk
a także przedstawiciele Porozumienia Rowerowego (Aleksander Wiącek, Michał Wolny, Krzysztof Gorczyca).
Polskim liderem w liczbie ulic z dopuszczeniem możliwości jazdy rowerem w obu kierunkach, na ulicach jednokierunkowych dla samochodów jest Gdańsk (100 ulic).