Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kontrapas na Komuny Paryskiej we Wrocławiu – fotorelacja

infobike
10.07.2012 13:12

Kontrapas na Komuny Paryskiej we Wrocławiu – fotorelacja

Po niedawnych doniesieniach o kontrapasach na Rybackiej i na Jedności Narodowej, przyszedł czas na ulicę Komuny Paryskiej –pisze Radosław Lesisz z Rowerowego Wrocławia


Kontrapas, którego projekt przedstawiony został tutaj, właśnie ujrzał światło dzienne. Dzięki temu powstała quasi-alternatywa dla mocno ruchliwej ulicy Traugutta (bo nieciągła i wydłużająca trasę), a także bezpośredni dojazd do Podwala najkrótszą drogą z Krakowskiej.


Dalszy jednokierunkowy odcinek ulicy Komuny Paryskiej (od Pułaskiego do Podwala), jak na raziepozostaje przeszkodą dla jadących na wschód. Być może zmiany nastąpią także i tutaj, bo zaczątek kontrapasu na tym odcinku już powstał w ramach remontu ul. Pułaskiego:

 kontrapulaskiegokomuny_760

Komuny Paryskiej jest na tyle szeroka, że na odcinku jednokierunkowym auta bez przeszkód mogą omijać rowerzystów nie wjeżdżając na kontrapas. Minusem tego są jednak rozwijane prędkości.


Tak wcześniej wyglądała ta ulica:

kontrapradzynskiegokomuny_760


Porównując dokumentację ze zdjęciami, można zauważyć, iż zamiast linii przerywanej wyznaczającej kontrapas, mamy linię ciągłą. Oznacza to, że na chodniku auta parkują nielegalnie. Na prostym odcinku takie parkowanie nie jest tak bardzo problemowe dla rowerzystów (choć w tym wypadku kontrapas mógłby być szerszy), lecz na zakręcie koniecznie należałoby zlikwidować możliwość parkowania –zasłania widoczność (foto).


Co do parkowania prostopadłego na chodniku (za zakrętem), to sytuację powinno się weryfikować i w razie problemów podjąć odpowiednie kroki –na zdjęciach widać, że z samochodów wystają haki, nie wiadomo, czy cofający kierowcy rozglądają się w obie strony.


Widać również, iż demontaż nowych słupków został dość szybko opanowany –czy to na stałe, czy była to sytuacja wyjątkowa –zobaczymy.


Źródło: http://rowery.eko.org.pl/index_aktualnosci.php5?dzial=10&kat=18&art=1241