Koniec przycisków dla rowerzystów? ZIKiT testuje nowatorskie rozwiązanie
Koniec przycisków dla rowerzystów? ZIKiT testuje nowatorskie rozwiązanie
Przyciski dla rowerzystów to zmora miejskiego rowerzysty. To nie tylko niewygodne i dyskryminujące rozwiązanie, ale też niezgodne z obowiązującymi przepisami. Inicjatywa Kraków Miastem Rowerów od wielu miesięcy wysyłała pisma do ZIKiT w sprawie zapewnienia rowerzystom przepisowej automatycznej detekcji pojazdu. ZIKiT aktualnie testuje jedno z rozwiązań na skrzyżowaniu Młynówki Królewskiej i Alei Kijowskiej i wszystko wskazuje na to, że będzie to rozwiązanie skuteczne. Skorzystano z mikrofalowego detektora pojazdów MFDR-4, zwanego popularnie radarem mikrofalowym –informuje Adam Łaczek z ibikekrakow.com
Jak przeczytamy na stronie producenta:
Może on wykrywać ruch pojazdów, pieszych i rowerzystów. Jest powszechnie wykorzystywany do detekcji pojazdów na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną wykorzystującą programy akomodacyjne „ALL RED”. Przeznaczony jest głównie do wspomagania petli indukcyjnych przy wykrywaniu rowerów, motorowerów i wozów konnych. W swoim działaniu może zastępować pętle indukcyjne obniżając koszty inwestycji i eksploatacji. …Detektor MFDR-4 do wykrywania ruchu obiektów wykorzystuje efekt Dopplera.
System pozytywnie ocenia kZO (autor zdjęć) z forum SkyscraperCity:
Byłem, przetestowałem, działało bardzo fajnie. Wykonałem kilka najazdów z obu stron i za każdym razem jak tylko dojeżdżałem do przejazdu widać było, że sygnalizacja mnie od razu zauważa (zaczynał mrugać przycisk). Czekałem chwilkę i włączało się zielone.
Przetestujcie i Wy, a następnie podzielcie się opiniami o detekcji w komentarzu.
Przypomnijmy, że dotychczas ZIKiT przetestował pętle indukcyjne i wideodetekcje –rozwiązania, które wg ZIKiT nie sprawdzają się dla rowerzystów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
O sprawie pisze też ZIKiT:
Wychodząc naprzeciw rowerzystom, oczekującym zastąpienia przycisków automatyczną detekcją na osygnalizowanych przejazdach rowerowych, w dniu 31 sierpnia 2011 roku na przejeździe rowerowym przez aleję Kijowską, położonym w ciągu Młynówki Królewskiej, rozpoczęły się testy dwóch systemów automatycznej detekcji.
Obecnie zainstalowane są dwa rodzaje detekcji. Detektory radarowe znajdują się po obu stronach przejazdu. Wideotetektor, którego działanie oparte jest o analizę obrazu trójwymiarowego, założono od strony Bronowic. W najbliższych dniach wykonane zostaną dodatkowo pętle indukcyjne o specjalnym kształcie, dostosowanym do wykrywania rowerzystów.
Przejazd przez aleję Kijowską stanie się więc swoistym poligonem doświadczalnym urządzeń automatycznej detekcji dla rowerzystów. Dzięki temu będzie można porównać poszczególne rozwiązania i wybrać najlepsze, które docelowo zastosowane ma być na wszystkich przejazdach rowerowych wyposażonych w akomodowaną sygnalizację świetlną w Krakowie.