Komisja bezpieczeństwa bezpieczna w swoim towarzystwie
Komisja bezpieczeństwa bezpieczna w swoim towarzystwie
O zamkniętym dla rowerzystów spotkaniu komisji bezpieczeństwa w Urzędzie Miasta Wrocławia oraz o powodach takiego zachowania pisze Radosław Lesisz na portalu Rowerowy Wrocław
W dniu 25 października br. odbywała się w urzędzie miasta komisja bezpieczeństwa, na którą stawiają się organy siłowe (policja, straż miejska), a także różne organy / spółki magistratu mające coś do powiedzenia w szeroko rozumianym temacie bezpieczeństwa. Uznaliśmy, iż jest to najlepsze towarzystwo do rozmowy o bezpieczeństwie rowerzystów na wrocławskich drogach, w kontekście zeszłotygodniowej tragedii.
Z wyprzedzeniem dwóch dni wysłaliśmy do przewodniczącej komisji pani Grażyny Nosek taki oto anons:
Z uwagi Niestety, pani Nosek nie odpowiedziała, nie zastaliśmy jej też na miejscu, natomiast pan
1. na tragiczne wydarzenie z poprzedniego tygodnia: LINK
2. docierające do nas liczne sygnały o pracy Straży Miejskiej w temacie kontroli prędkości, np: LINK
3. jak również w nawiązaniu do akcji Policji 'Bezpiecznych chodnik’,
pragniemy przedstawić nasze stanowisko w w/w kwestiach obecnym na najbliższym spotkaniu Komisji (25.10.2012) przedstawicielom służb odpowiedzialnych za nasze bezpieczeństwo na drogach, a także usłyszeć, co w w/w kwestiach mają do powiedzenia poszczególne organy.
Niestety, o bezpieczeństwie rowerzystów stanowi towarzystwo (prawdopodobnie samych kierowców), które nie chce współpracować z samymi rowerzystami. W sumie wydarzenie to nas nie dziwi, tylko potwierdza po raz kolejny przekonanie, że
1. Organy odpowiedzialne za bezpieczeństwo nie mają pomysłu jak je zapewnić rowerzystom, coraz częściej stającym się ofiarami kierowców. Zamiast tego organy dobre są w zapewnianiu sobie dupochronów.
2. Organy odpowiedzialne za bezpieczeństwo zajmują się usuwaniem przyczyn, nie skutkówbraku bezpieczeństwa rowerzystów na drodze (pomysły typu „kaski+kamizelki”, łapanki, barierki, zakazy i in.), bądź też kierują sporą energię na karanie niechronionych uczestników ruchu, nie potrafiąc jednocześnie zapewnić im podstaw bezpieczeństwa na jezdni.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
3. Organy odpowiedzialne za bezpieczeństwo podejmują działania pozorujące troskę o przestrzeganie przepisów –głównie ograniczeń prędkości –sztandarowa akcja straży miejskiej polega na ostrzeganiu kierowców przed kontrolami prędkości, oraz tolerancji dla nieprzepisowej jazdy na masową skalę.
Radek Lesisz
Z mediów:
Nic o nas bez nas – mówią rowerzyści. A auta pędzą
Rozmowy o bezpieczeństwie na drogach bez rowerzystów. Nie zostali wpuszczeni na spotkanie
Urzędnicy zamykają drzwi przed członkami WIR. Rowerzyści nie weszli na komisję
Źródło: http://www.rowerowy.wroclaw.pl/index_aktualnosci.php5?dzial=10&kat=18&art=1264