Kolejny odcinek Wartostrady w Ponaniu
Wartostrada, czyli ciąg pieszo-rowerowy ciągnącysię wzdłuż rzeki Warty budowany jest w Poznaniu fragmentami od2011 roku. Docelowo, trasa ta w strefie śródmiejskiej ma miećdługość ok. 10 km.
Biuro prasowe poznańskiego magistratu poinformowało wponiedziałek, że gotowy jest już kolejny, niemal 2-kilometrowyodcinek Wartostrady na zachodnim brzegu Warty; od Mostu Przemysła Ido Mostu Królowej Jadwigi. Obecnie, fragment ten czeka na odbiór izgodę na użytkowanie.
„Zostało jeszcze kilka kwestii technicznych dorealizacji, w tym utwardzenie przejazdu pod mostem Królowej Jadwigiw kierunku parku Mazowieckiego. Ten element będzie wykonany najdalejdo końca marca” – zaznaczył Ryszard Bączkowski z biuraprasowego Urzędu Miasta Poznania.
Jak dodał, budowa trasy wzdłuż ul. Piastowskiejrozpoczęła się w sierpniu zeszłego roku. To już trzeci odcinekWartostrady, który powstał w ostatnich latach.
„W 2016 roku oddano do użytku trasę o długości2,34km od rzeki Głównej do rzeki Cybiny na wschodnim brzegu rzekiWarty. W maju zeszłego roku zakończono budowę odcinka od rzekiCybiny do mostu Królowej Jadwigi liczącego 1,76km. Trasa pozachodniej stronie Warty pomiędzy ul. Królowej Jadwigi a ul.Hetmańską ma prawie 2 kilometry” – podkreślił Bączkowski.
Wskazał także, że w drugiej połowie tego roku maruszyć również budowa kolejnego odcinka, biegnący od stronyStarego Miasta dolnym tarasem Warty – od mostu Królowej Jadwigi doCzartorii.
Bączkowski tłumaczył, że budowa odcinka łączącegoWartostradę z Jeziorem Maltańskim, który będzie przechodził podul. Jana Pawła II tzw. Śluzą Cybińską powinna zakończyć się w2021 roku. Jak dodał, w tym miejscu wykorzystane będą fragmentydawnych umocnień fortyfikacyjnych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Umowę na dofinansowanie Wartostrady z EuropejskiegoFunduszu Rozwoju Regionalnego, władze Poznania podpisały wewrześniu ub. roku. Poza budową i modernizacją dróg rowerowych,w ramach projektu, planowany jest również montaż wzdłuż całejtrasy energooszczędnego oświetlenia, monitoringu wizyjnego, a takżem.in. stworzenie stojaków rowerowych oraz samoobsługowychpunktów naprawy rowerów.
Łączny koszt inwestycji to 21,5 mln zł, z czegodofinansowanie z UE wynosi ponad 16 mln zł. (PAP)
„