„Kocham Wrocław, wybieram rower”

infobike
08.01.2015 09:12

Konkurs na opracowanie kampanii promującej jazdę rowerem we Wrocławiu ogłoszono pod koniec sierpnia 2014 roku. Nadesłano w sumie 16 projektów. – Wszystkie były bardzo fajne i kreatywne –przyznaje Daniel Chojnacki, wrocławski oficer rowerowy. – Część skupiała się głównie na mediach elektronicznych, część natomiast angażowała w działania mieszkańców i ulokowana była w przestrzeni miejskiej. Uznaliśmy, że największą wartością będzie połączenie jednego z drugim, przy czym bardziej chcieliśmy się skupić na działaniach, w które zaangażowani zostaną wrocławianie. Praca, którą wybraliśmy oprócz zaistnienia w przestrzeni publicznej, proponuje również mocne zaangażowanie w nią mieszkańców Wrocławia, ośrodków akademickich, a nawet działających w mieście firm –dodaje.Autorkami projektu są Ewa Bałazińska i Agnieszka Matuszczyk. Wrocławianki wcześniej były mocno zaangażowane w promocję projektu „Rowerowy Wrocław”zgłoszonego do tegorocznego budżetu obywatelskiego. Teraz równie aktywnie działają w Stowarzyszeniu Akcja Miasto, które prowadzi oddolne działania promujące jazdę rowerem po Wrocławiu. – Nasz projekt pokazuje po pierwsze, że rower jest modnym i fajnym wyborem dla stylowych i niezależnych ludzi –mówi Ewa Bałazińska. – Proponuje on przesiadanie się na jednoślad, zakłada porady, konkursy i wyzwania, w które zaangażowani zostaną mieszkańcy. Jednym z pomysłów jest na przykład konkurs na twarz rowerowej kampanii. Chcielibyśmy, aby we wszystkie działania promocyjne zostali zaangażowani lokalni artyści, fotograficy, PR-owcy, a nie zatrudniane zewnętrzne firmy, pod takim kątem pisałyśmy również budżet kampanii –dodaje.- “Teraz przed nami oficjalne wręczenie nagród. W następnym etapie będziemy jeszcze rozmawiać z twórcami najlepszej koncepcji, bo nawet ona będzie potrzebować kilku szlifów i dopracowania”–mówi Daniel Chojnacki. Projekt ma być realizowany w 2015 roku.