Klimat Rowerowy we Wrocławiu – zawsze może być lepiej!
Zakończyło się Badanie Klimatu Rowerowego, do którego Wrocław został zgłoszony w październiku 2020. Wrocławianie wypełnili anonimową ankietę online, w której ocenili warunki związane z ruchem rowerowym w mieście i gminie.
Badania Klimatu Rowerowego są próbą zebrania opinii o jakości warunków korzystania z roweru w Polsce. Badanie to realizuje się w porozumienie z Europejskimi organizacjami rowerowymi, a zrzeszają się one jako Europejska Federacja Cyklistów.
Frekwencja
W ujęciu ogólnopolskim Wrocław wypadł bardzo dobrze jeśli mowa o frekwencji. Stolica Dolnego Śląska jest na czwartym miejscu w liczbie wypełnionych ankiet (765).
Cieszymy się, że wrocławianie tak się zaangażowali w Badanie Klimatu Rowerowego. Obecnie planujemy nowe rozwiązania i połączenia do 2030 roku. Nie zatrzymujemy się również z budową nowych odcinków tras rowerowych. Analizujemy wyniki badania, które z pewnością pokaże nam, na co warto zwrócić uwagę w przyszłości – podkreśla Daniel Chojnacki, oficer rowerowy.
Rower - główny środek transportu
Większość osób, które wzięło udział w badaniu, jeździ na rowerze codziennie lub prawie codziennie. Wybierają rower jako swój główny środek transportu do pracy czy szkoły oraz w czasie wolnym, rekreacyjnie i towarzysko. 38 proc. respondentów uważa, że są podejmowane znaczne wysiłki na rzecz rozwoju korzystania z rowerów, dla 63 proc. osób biorących udział w badaniu bardzo ważna jest możliwość jechania rowerem po drodze oddzielonej od ruchu samochodowego. Bardzo dobrze został oceniony również Wrocławski Rower Miejski.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Rower a pandemia
Podczas pandemii wiele osób wybierało rower jako główny środek transportu. Ze stwierdzeniem, że korzystanie z roweru znacznie wzrosło w czasie pandemii COVID-19 zgodziła się większość respondentów.
Wiele osób zadeklarowało, że wprowadzenie indywidualnych dopłat dla mieszkańców do zakupu rowerów wpłynęłoby na popularność korzystania z jednośladu.
Wyniki badania umożliwią stworzenie wielowymiarowego obrazu sytuacji osób korzystających z rowerów w poszczególnych miastach i gminach kraju, dając możliwość wsparcia argumentów na rzecz poprawy warunków jazdy rowerem i jakości przestrzeni publicznych.