Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Klimat Rowerowy we Wrocławiu – zawsze może być lepiej!

infobike
01.10.2021 16:15
Zakończyło się Badanie Klimatu Rowerowego, do którego Wrocław został zgłoszony w październiku 2020. Wrocławianie wypełnili anonimową ankietę online, w której ocenili warunki związane z ruchem rowerowym w mieście i gminie.

Badania Klimatu Rowerowego są próbą zebrania opinii o jakości warunków korzystania z roweru w Polsce. Badanie to realizuje się w porozumienie z Europejskimi organizacjami rowerowymi, a zrzeszają się one jako Europejska Federacja Cyklistów.

Frekwencja

W ujęciu ogólnopolskim Wrocław wypadł bardzo dobrze jeśli mowa o frekwencji. Stolica Dolnego Śląska jest na czwartym miejscu w liczbie wypełnionych ankiet (765).

Cieszymy się, że wrocławianie tak się zaangażowali w Badanie Klimatu Rowerowego. Obecnie planujemy nowe rozwiązania i połączenia do 2030 roku. Nie zatrzymujemy się również z budową nowych odcinków tras rowerowych. Analizujemy wyniki badania, które z pewnością pokaże nam, na co warto zwrócić uwagę w przyszłości – podkreśla Daniel Chojnacki, oficer rowerowy.

Rower - główny środek transportu

Większość osób, które wzięło udział w badaniu, jeździ na rowerze codziennie lub prawie codziennie. Wybierają rower jako swój główny środek transportu do pracy czy szkoły oraz w czasie wolnym, rekreacyjnie i towarzysko. 38 proc. respondentów uważa, że są podejmowane znaczne wysiłki na rzecz rozwoju korzystania z rowerów, dla  63 proc. osób biorących udział w badaniu bardzo ważna jest możliwość jechania rowerem po drodze oddzielonej od ruchu samochodowego. Bardzo dobrze został oceniony również Wrocławski Rower Miejski.

Rower a pandemia

Podczas pandemii wiele osób wybierało rower jako główny środek transportu. Ze stwierdzeniem, że korzystanie z roweru znacznie wzrosło w czasie pandemii COVID-19 zgodziła się większość respondentów.

Wiele osób zadeklarowało, że wprowadzenie indywidualnych dopłat dla mieszkańców do zakupu rowerów wpłynęłoby na popularność korzystania z jednośladu.   

Wyniki badania umożliwią stworzenie wielowymiarowego obrazu sytuacji osób korzystających z rowerów w poszczególnych miastach i gminach kraju, dając możliwość wsparcia argumentów na rzecz poprawy warunków jazdy rowerem i jakości przestrzeni publicznych.