KE: Sferyczne lusterka w obronie pieszych i rowerzystów
Komisja Europejska (KE) zagroziła pozwaniem Polski do unijnego Trybunału Sprawiedliwości, jeśli nie wprowadzi szybko obowiązku wyposażenia ciężarówek w lusterka boczne eliminujące zjawisko tzw. martwego pola. We wszystkich krajach UE ciężarówki powyżej 3,5 tony zarejestrowane po 1 stycznia 2000 roku mają być wyposażone w lusterka eliminujące martwe pole. A u nas? Jak zwykle zwłoka – doszło do tego, że Komisja Europejska grozi nam poważnymi konsekwencjami. Polska, Cypr, Luksemburg i Wielka Brytania nie poinformowały KE o ewentualnych zmianach wprowadzonych w przepisach krajowych. Ta zaś zagroziła pozwaniem maruderów do unijnego Trybunału Sprawiedliwości. Mamy na to dwa miesiące. Od kwietnia po drogach UE nie powinny jeździć ciężarówki ze starymi lusterkami o wąskim polu widzenia. W sierpniu zeszłego roku minął termin wprowadzania tej europejskiej dyrektywy. Problem w tym, że u nas ciągle nikt o tym nie słyszał. Urzędnicy biją się w pierś i obiecują szybkie załatwienie sprawy. W całym bałaganie chodzi zaś o 400-600 tysięcy ciężarówek, na modernizację każdej trzeba będzie wydać 200 – 300 euro. KE chce, by na drogach ginęło mniej pieszych i rowerzystów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA: