Jest szansa na Rower Miejski w Łodzi.
Kolejny raz otworzono oferty na nowy system roweru publicznego. Na ulicach Łodzi ma się pojawić 1,5 tys. rowerów w 150 lokalizacjach. Miasto na ten cel planuje przeznaczyć 22,1 mln zł.
Pierwsza z ofert została złożona przez firmę Homeport Polska Sp. z o. o. Opiewa ona na kwotę 25,9 mln złotych. Zakłada stworzenie systemu trzeciej generacji, czyli rowerów wpinanych do stacji dokującej – takich jakie łodzianie znali do tej pory.
Druga oferta, na kwotę 39,6 mln zł, wpłynęła od firmy Wawa Bike Sp. z o. o. Zaoferowano rowery czwartej generacji, czyli pojazdy (posiadające autokomputer), które można zostawić w wyznaczonych miejscach przy zwykłych stojakach.
Kolejną propozycję złożyła firma City Bike Global S.A. Ona również zaproponowała rowery czwartej generacji. Złożona oferta opiewa na sumę 26 mln zł.
Ostatnia, czwarta oferta została przedstawiona przez konsorcjum firm Orange Polska S.A. i Roovee S.A. Za kwotę 26,4 mln zł zaproponowały one rowery czwartej generacji.
Lokalizacje stacji będą w większości bez zmian. Firmy Homeport, Wawa Bike oraz Orange i Roovee zaproponowały naprawę lub wymianę roweru w ciągu 20 godzin od zgłoszenia. Firma City Bike Global tę usługę oferuje w ciągu 19 godzin.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Obecnie trwa weryfikacja formalna ofert. Wykonawca nowego systemu będzie miał 4 miesiące (od podpisania umowy) na uruchomienie pierwszej transzy rowerów oraz 5 miesięcy na zbudowanie całego systemu obejmującego 1,5 tys. rowerów i 150 stacji.
Przez ostatnie 4 lata rowery publiczne wypożyczono w Łodzi ponad 6 mln razy. Nowy system roweru publicznego ma funkcjonować do końca listopada 2024 roku.