Jedna oferta w przetargu na obsługę Bydgoskiego Rower Aglomeracyjnego
Bydgoski Rower Aglomeracyjny (BRA) funkcjonuje od 2015 roku. Mimo zmniejszającej się co roku liczbie wypożyczeń jednośladów, bydgoski Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej nie zamierza zlikwidować roweru miejskiego – przed świętami poznaliśmy ofertę w przetargu na obsługę systemu.
W sezonie 2022 – tak jak rok wcześniej – rower miejski funkcjonował w ramach systemu pomostowego – czyli na mocy rocznej umowy na obsługę z wykorzystaniem istniejących już stacji i rowerów. W 2023 roku ZDMiKP zdecydował się na takie samo rozwiązanie, lecz – jak zaznacza – może być to ostatni rok funkcjonowania Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego w obecnej formie.
W przyszłym roku, wraz z zespołem ds. polityki rowerowej działającym przy Prezydencie Miasta Bydgoszczy, wypracujemy nowe zasady funkcjonowania systemu BRA lub podejmiemy decyzję o wykorzystaniu środków finansowych na wzmacniania sieci dróg rowerowych w mieście – wyjaśniał Tomasz Okoński, rzecznik prasowy ZDMiKP.
Pod koniec listopada drogowcy ogłosili przetarg na obsługę roweru miejskiego w Bydgoszczy w sezonie 2023. Tuż przed świętami poznaliśmy jedyną ofertę – chęć realizacji zadania wyraziła firma BikeU, która zajmowała się BRA w latach 2015-2020. W ostatnich dwóch „pomostowych” latach opiekunem systemu była firma Homeport – w mijającym roku jej usługi kosztowały miasto 1,45 miliona złotych. Obecna propozycja BikeU opiewa na 1,2 miliona złotych; propozycja mieści się w budżecie zarządu dróg na to zadanie, wynoszącym 1,4 miliona złotych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
ZDMiKP podkreśla, że w sezonie 2023 użytkowników Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego czeka bardzo istotna zmiana – czas darmowego wypożyczenia zostanie wydłużony z 20 do 30 minut. To właśnie bezpłatne przejazdy od zawsze cieszyły się największą popularnością.