Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jaka śliczna ścieżka rowerowa…

infobike
08.10.2012 22:14

Jaka śliczna ścieżka rowerowa…


Taka jestem śliczna

Zdarza się słyszeć od kierowców pytanie o sens budowania ścieżek rowerowych. Pojawia się ono, gdy widzą rowerzystę jadącego jezdnią, a tymczasem tuż obok jest taka śliczna ścieżka. Zapewne rowerzysta jechałby tą ścieżką, gdyby była równie funkcjonalna co śliczna –pisze Małgorzata Piechura na stronie Zielonego Mazowsza


Jadąc ulicą Andersa, ze Śródmieścia w kierunku Żoliborza, w pewnym momencie wjeżdża się na wiadukt nad Dworcem Gdańskim. Zirytowany kierowca widząc rowerzystę na ulicy zadaje sobie pytanie: Jaki jest sens budowania tych ścieżek?! Tuż obok taka śliczna ścieżka a on jedzie jezdnią! Rowerzysta zerka w prawo i zdezorientowany myśli: O, kurcze! Ścieżka! Pomiędzy nim a ścieżką barierka, tory tramwajowe, barierka. Ścieżka, owszem, śliczna. Czerwona, asfaltowa, ale chyba przed chwilą spadła z nieba.


Rowerzysta jadąc drugi raz tą trasą wie, że wcześniej coś przegapił i uważnie wypatruje wjazdu na ścieżkę. Wypatruje, wypatruje, mija barierki oddzielające go od torów, za nimi widzi kolejne barierki i za nimi… ścieżka!


A przecież to takie proste. Wystarczy zaufać intuicji. Na skrzyżowaniu Andersa z Muranowską wyostrzony szósty zmysł miejskiego rowerzysty bezbłędnie pokieruje go w prawo, następnie w lewo w Bonifraterską i na zakręcie, w miejscu, gdzie zaczyna się Międzyparkowa, każe mu zjechać na lewą stronę pasa, przedostać się na drugą stronę ulicy i już jesteśmy na… chodniku oznaczonym jako ciąg pieszo-rowerowy. Jeszcze tylko 100 metrów i uff! Śliczna ścieżka.


 pnr_wmk_mp1282_760

Rowerzystom pozbawionym intuicji pozostaje wjechać na ścieżkę od strony Żoliborza i sprawdzić, gdzie się wyjedzie.

pnr_wmk_mp1281_760Z innych funkcjonalności ślicznej ścieżki warto wymienić: barierki w skrajni, przy zjeździe od strony południowej krawężnik o wysokości 16 cm zniwelowany po interwencji rowerzystów, sam zjazd na jezdnię pod niebezpiecznym kątem, ponadto w miejscu o ograniczonej widoczności.

Ścieżka kończy się po 600 metrach.


Od redakcji

Według prowadzonych przez Zielone Mazowsze pomiarów ruchu rowerowego [zobacz >>>] są w Warszawie ulice, na których 97-99% rowerzystów jedzie przepisowo ścieżką rowerową. Są też i takie, gdzie ścieżka zbiera zaledwie połowę ruchu rowerowego. Odsetek korzystających ze ścieżki wyraźnie zależy od jakości pracy projektanta!


Źródło: http://www.zm.org.pl/?a=sciezki-128