Witamy na stronie Transinfo.plNie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka.Oto co możesz zrobić:
Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się
Adblock Plus
Adblock
uBlock Origin
Inne
1. Kliknij ikonę Adblocka Plus w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania Ikona zasilania, by przesunął się w lewą stronę.
3. Kliknij przycisk Odśwież.
1. Kliknij ikonę AdBlocka Ikona AdBlocka w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Wybierz Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie.
3. W oknie dialogowym „Nie włączaj AdBlocka na…” wybierz Wyklucz. Ikona AdBlocka zmieni się w symbol kciuka w górę.
1. Kliknij ikonę uBlock Origin w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania. Stanie się on szary, co oznacza, że reklamy na tej stronie nie są już blokowane.
1. Kliknij ikonę rozszerzenia do blokowania reklam zainstalowanego w przeglądarce.
Zwykle znajduje się ona w prawym górnym rogu ekranu. Możesz mieć zainstalowanych kilka blokad reklam.
2. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyłączania blokad reklam wyświetlanymi na otwartej stronie.
Mogą one dotyczyć wybrania konkretnej opcji w menu lub kliknięcia określonego przycisku.
3. Odśwież stronę, postępując zgodnie z wyświetlanymi komunikatami lub klikając w przeglądarce przycisk odświeżania bądź ponownego załadowania strony.
Happening „nowe prawo – rowerzysta z prawej” w Szczecinie
infobike
27.06.2011 16:46
Happening „nowe prawo – rowerzysta z prawej” w Szczecinie
Happening 'nowe prawo – rowerzysta z prawej’ w Szczecinie
Zapraszamy w środę (29 czerwca) na godzinę 16:00 na happening poświęcony nowemu prawu o ruchu drogowym. Spotykamy się na skrzyżowaniu ulic Mieszka I i Milczańskiej.
Małe przedstawienie będzie polegało na umieszczeniu znaku naszej produkcji informującego kierowców o nowych przepisach. Znak, który zawiśnie w Szczecinie jest stosowany także w Holandii. Dodatkowo będziemy kręcić kolejny film obrazujący nowe przepisy. Wszystkich marzących o karierze aktora także zapraszamy! 🙂
przypomnijmy: Art. 27, ust. 1a: Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerzyście jadącemu na wprost po jezdni, pasie ruchu dla rowerów, drodze dla rowerów lub innej części drogi, którą zamierza opuścić.
wyprzedzać powoli jadące samochody z ich prawej strony (dziś wolno z prawej strony jedynie omijać stojące – np. na czerwonym świetle – pojazdy), pod ogólnymi warunkami: musi być dostateczna widoczność, miejsce itp.
jechać środkiem pasa ruchu na skrzyżowaniu aby samochód nie wyprzedzał nas w obrębie pasa ruchu i zajeżdżał nam drogę (np na rondzie)
jechać obok innego rowerzysty, jeśli nie utrudnia to poruszania się innym uczestnikom ruchu (ważne np. dla kolarzy trenujących jazdę w peletonie – dziś za to grozi 50 zł mandatu)
zatrzymywać się na wlocie skrzyżowania w śluzie rowerowej obok innych rowerzystów
przewozić dzieci w przyczepkach ciągniętych przez rower (dziś za to grozi 300 zł mandatu)
wyjątkowo – jechać po chodniku w innych niż obecnie dopuszczane sytuacjach (oblodzenie, ulewny deszcz, silna mgła – ekstremalne warunki pogodowe), rowerzysta jadący po chodniku ma obowiązek ustępować pierwszeństwa pieszym
UWAGA KIEROWCY!
Rowerzyści jadący na wprost po drodze dla rowerów, pasie ruchu dla rowerów, jezdni bądź innej części drogi na wprost mają pełne pierwszeństwo przed pojazdami zmieniającymi kierunek ruchu.Nowy art. 27 ust. 1a przywraca zgodność ustawy z Konwencją Wiedeńską i jej art. 16 ust. 2 – tak właśnie wygląda pierwszeństwo na skrzyżowaniach we wszystkich krajach będących stroną tej Konwencji.
Zniknął też art. 33 ust. 4 zabraniający wjazdu na przejazd rowerowy 'pod nadjeżdżający pojazd’ – był on również sprzeczny z Konwencją. Teraz rowerzysta, podobnie jak na całym świecie, będzie musiał stosować się do znaków drogowych, także tych ustawianych przy drodze dla rowerów.