Gorzów Wielkopolski chce miejskiego roweru. Jest problem, który blokuje inwestycję
We wtorek 10 stycznia odbyło się spotkanie z mieszkańcami, radnymi i przedstawicielami samorządów w ramach konsultacji społecznych projektu Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej, który Gorzów Wielkopolski opracowuje wspólnie z gminami z miejskiego obszaru funkcjonalnego.
W trakcie dyskusji mieszkańcy Gorzowa pytali między innymi o funkcjonowanie komunikacji miejskiej, inwestycji drogowych czy budowy ścieżek rowerowych. Pojawił się także pomysł stworzenia systemu roweru miejskiego.
Jednak jak tłumaczyła wiceprezydent Gorzowa Iwona Olek, miasto samodzielnie nie wprowadzi roweru miejskiego, bo jest to zbyt droga inwestycja. Nie chodzi tylko o zakup rowerów, ale także cały system ich wypożyczania, ładowanie czy serwisowanie. Rozwiązaniem mogłaby być w tym przypadku wypożyczalnia prowadzona przez firmę zewnętrzną, tak jak jest to w przypadku hulajnóg. Na terenie Gorzowa działają trzy prywatne firmy, które udostępniają za opłatą mieszkańcom elektryczne hulajnogi – Bolt, blinkee.city oraz Tier.
Władze Gorzowa idą o krok dalej i przyznają, że jeżeli prywatna firma miałaby wejść do Gorzowa z rowerem miejskim, to mógłby to być równie dobrze rower elektryczny.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wiadomo, że Bolt ma w swojej ofercie takie rowery, a elektryczne jednoślady Bolta funkcjonują od kwietnia 2022 roku w Olsztynie, Krakowie i Bydgoszczy, a od września 2022 roku są również dostępne w Poznaniu i w Warszawie.
Władze Gorzowa przyznają, że w przypadku propozycji stworzenia sieci wypożyczalni rowerów, jest pełna otwartość na propozycje zewnętrznych firm. Jednak jak na razie do gorzowskiego urzędu nie wpłynęła od takich podmiotów ani jedna propozycja wprowadzenia do miasta rowerów wypożyczanych na minuty.