Gliwice z rowerowymi detektorami radarowymi
Kamery termowizyjne, pętle indukcyjne, a teraz detektoryradarowe. ZDM Gliwice testuje i rozbudowuje system detekcji rowerzystów, dziękiczemu mogą oni znacznie szybciej przejechać przez przejazdy rowerowe. Gdy rowerznajdzie się w aktywnym pasie, automatycznie zostanie wysłane żądanie włączeniana przejeździe zielonego światła.
Rowerowy ITS
Działający w Gliwicach inteligentny system sterowania ruchemjest w stanie ocenić natężenie ruchu w całym mieście i dopasować sygnalizacjęświetlną na skrzyżowaniach tak, by kierowcy mogli jak najszybciej dotrzeć docelu. Wykorzystuje m.in. kamery wideodetekcji i specjalne czujniki, którewykrywają i liczą pojazdy zbliżające się do skrzyżowania. Na podstawiezebranych informacji sterownik sygnalizacji świetlnej dopasowuje długośćzielonego światła do natężenia ruchu pojazdów w danym kierunku.
System sukcesywnie rozbudowywany jest o detektory dlarowerzystów. Wykorzystywane są w tym celu kamery wideodetekcji (zamontowanem.in. na skrzyżowaniu Panewnicka-Kujawska i Panewnicka-Akademicka) i pętleindukcyjne (np. na ul. Bojkowskiej, Konarskiego czy Częstochowskiej).
Montowane są również detektory radarowe, które ze względu naskuteczność działania i koszty wypadły najkorzystniej w testach prowadzonychprzez ZDM. Urządzenia pojawiły się ostatnio na skrzyżowaniu Orlickiego iWyspiańskiego, przy ul. Kozielskiej (w rejonie szkoły), na przejściu dlapieszych przy ul. Andersa (przy ul. Mieszka I) oraz na przejściu przy ul.Daszyńskiego (przyl. Lekarskiej). (mf)
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„