Gdańsk: akcja Rowerem do pracy – w 5 dni dookoła świata
P {}
W kampanii „Rowerem do pracy”, która odbyła się w dniach 2-6 czerwca br. 1200 pracowników gdańskich firm przejechało 69 000 km –informuje gdański Urząd Miejski
Fot. gdansk.pl – Zwycięzcy w kategorii małych firm – rowerzyści z Fineos Polska
Tegoroczna edycja kampanii „Rowerem do pracy”, była rekordowa pod wieloma względami. W okresie jedynie 5 dni 1200 pracowników z 61 gdańskich firm przejechało łącznie 69 000 km, czyli prawie dwa okrążenia dookoła świata!
Rekordowe były również odległości, które na rowerze pokonywali uczestnicy. W tym miejscu szczególne gratulacje należą się Panu Arkowi Bańce z firmy Fineos, który rowerem do pracy przyjechał aż z Elbląga pokonując 77 km. W kampanii, poza zapalonymi rowerzystami, wzięło udział wiele osób, które specjalnie dla jej celu przesiadły się z samochodu na rower.
Firmy uczestniczące w kampanii zostały podzielone na cztery kategorie ze względu na liczbę zatrudnionych, a kryterium oceny był udział osób dojeżdżających do pracy na rowerze.
W kategorii mikro (1-10 zatrudnionych), bezkonkurencyjna okazała się firma Dekoracje &Dodatki w której wszyscy pracownicy dojeżdżali do pracy na rowerze. Drugie miejsce wśród mikro-przedsiębiorstw zajął Zakład Usług Technicznych Architekt Wanda Grodzka z wynikiem 57 proc.
Wśród małych firm (11-50 zatrudnionych), konkurencja była najsilniejsza, a startujący w niej uczestnicy uzyskali rewelacyjny średni wynik 34 proc. W tej kategorii zwyciężył Fineos Polska z wynikiem 69,5 proc., kolejne miejsca zajęli NET P.C. z 61-procentowym udziałem rowerzystów wśród pracowników oraz Conrad, gdzie do pracy na rowerze przyjeżdżało 57 proc. pracowników.
W grupie średnich firm (51-250 zatrudnionych) 14 proc. pracowników przyjeżdżało do pracy na rowerach. W tej kategorii zwycięzcą okazał się Automatic Systems Engineering z wynikiem 27 proc., drugie miejsce przypadłofirmie Transprojekt Gdański 26 proc., a na trzecim miejscu uplasował się Compuware z wynikiem 23,5 proc.
Wśród największych firm najlepszy wynik 22 proc. osiągnęła Wirtualna Polska, kolejne miejsca zajęli: Dr. Oetker Polska 13 proc. oraz Lufthansa System Poland z wynikiem 9 proc.
Dla laureatów kampanii Referat Mobilności Aktywnej przygotował nagrody, którymi są zestawy oświetlenia rowerowego. Kampania spotkała się bardzo dobrym przyjęciem i wyzwoliła wiele pozytywnych emocji, co odzwierciedliły e-maile, jakie napływały do organizatorów:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„Dziękuję za świetną akcję! Dzięki niej udało mi się namówić na dojazdy do pracy rowerem kilka osób, które wcześniej w ogóle nie myślały o zamianie samochodu na rower. Miło było widzieć jak bardzo są zadowoleni z tej zmiany, ile pozytywnych emocji to wyzwoliło i jak bardzo są zaskoczeni z przyjemności dojazdu do pracy rowerem.”
Jakub Furkal, Gdańska Fundacja Kształcenia Menagerów
„Już dzisiaj obserwujemy pozytywny wydźwięk akcji w postaci kilku osób, które zadeklarowały chęć stałego dojazdu do pracy rowerem i na dzień dzisiejszy swe deklaracje realizują.”
Krzysztof Szulca, Cross Finance
“Dziękuję za organizację tej kampanii. Naprawdę świetny pomysł, który wygenerował mnóstwo pozytywnych dyskusji w naszej firmie. Liczymy na dobry wynik oraz kolejne tak pozytywne akcje.”
Mariusz Gorzóch, Holte Software Poland
– Jako organizator kampanii „Rowerem do pracy”chcieliśmy podziękować wszystkim uczestnikom za tak liczny udział, gratulujemy rewelacyjnych wyników oraz życzymy wielu pozytywnych emocji w trakcie codziennej jazdy rowerem do pracy – mówi Remigiusz Kitliński, gdański oficer rowerowy.
Organizatorem kampanii „Rowerem do pracy”jest Urząd Miejski w Gdańsku w ramach realizacji projektu abc.multimodal współfinansowanego przez Unię Europejską, ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu Południowy Bałtyk.