Elektryczne Veturilo od jutra – znamy CENNIK

infobike
30.08.2017 09:33

Od czwartku, 31 sierpnia warszawiacy i turyści będą moglikorzystać ze 100 rowerów elektrycznych Veturilo. Nowe stacje stanęły już naPowiślu i Starym Mieście, w rejonie skarpy warszawskiej.

– Veturilo bijekolejne rekordy wypożyczeń a my stale urozmaicamy ofertę naszego systemu.Pierwszą nowością były tandemy, później pojawiły się rowerki dziecięce a odkońca sierpnia w ramach systemu można będzie wypożyczać rowery elektryczne – mówi Łukasz Puchalski, dyrektor ZarząduDróg Miejskich.

10 stacji, oznaczonych zielonym ekologicznym logotypem,pojawiło się przy: ul. Miodowej (nad tunelem Trasy WZ), skrzyżowaniach ul.Karowej oraz ul. Traugutta z Krakowskim Przedmieściem, przy stacji metra Nowy Świat,na pl. Trzech Krzyży, przy Centrum Nauki Kopernik oraz przy skrzyżowaniachMariensztatu z ul. Sowią, ul. Karowej z Wisłostradą, Topieli z Tamką orazWioślarskiej z Ludną. Uwaga – to jedyne stacje, w których będzie możnawypożyczyć i oddać rower elektryczny (tylko one mają możliwość ładowaniabaterii).

Elektryczny silnik pokryje nawet 82 proc. wysiłku związanegoz jazdą, a bateria umożliwi przejazd od 60 do 130 kilometrów (o jej staniepoinformuje specjalny wskaźnik). Wspomaganie elektryczne działa jednak jedyniedo prędkości 25 km/h.

E-cennik

Rowery elektryczne mają własną taryfę. Bezpłatnie – podobniejak w przypadku zwykłych rowerów Veturilo – będzie można „kręcić” przez 20minut. Za korzystanie od 21 minut do godziny trzeba będzie zapłacić 6 zł, adruga i każda kolejna godzina wypożyczenia jednośladu ze wspomaganiem będziekosztowała 14 zł. Aby pozwolić każdemu zapoznać się z nowym systemem, przezpierwsze dwa tygodnie operator nie będzie naliczał opłaty za pierwszą godzinę.

W tym sezonie warszawiacy mogą korzystać z 337 stacji iblisko 5000 rowerów z wyższą kierownicą, obrotowymi dzwonkami i wygodnymiszerokimi siodełkami. Od 1 marca rowery wypożyczano już ponad 3 mln razy.

Miasto stale rozbudowuje infrastrukturę. Sieć rowerowa wstolicy ma już ponad 500 kilometrów – w tym 390 km dróg dla rowerów, 62 kmciągów pieszo-rowerowych i 44 km pasów i kontrapasów rowerowych.

Popularność roweru, jako środka transportu stale rośnie – w2015 roku Warszawskie Badanie Ruchu wykazało, że na rowerze odbywa się 3,8proc. podróży niepieszych, dziś udział ten szacuje się już na 5,5 proc.