Elbląski oficer rowerowy podsumował dwa lata swojej działalności
P {}A:link {}
Elbląski oficer rowerowy podsumował dwa lata swojej działalności
Oficer rowerowy podsumował dwa lata swojej działalności i przekonywał mieszkańców do częstszego korzystania z najbardziej ekologicznego środka transportu –czytamy na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Elblągu
Poruszanie się po Elblągu rowerem ma wiele zalet, o których, niestety, bardzo często zapominamy.
Przypomnijmy sobie te najważniejsze:
Rower jest najtańszym środkiem transportu, rowerzyści nie stoją w korkach i nie muszą tłoczyć się w tramwajach i autobusach, a mogą dojechać prawie wszędzie nie martwiąc się o wolne miejsce parkingowe. Poza tym, przejeżdżając przez miasto poprawiają swoją kondycję fizyczną oraz widzą o wiele więcej niż kierowcy i pasażerowie. Wsiadając na rower pamiętajmy także o tym, że będziemy poruszać się po mieście najbardziej ekologicznym środkiem transportu, który nie emituje spalin przez co nie zatruwa środowiska.
Na konferencji prasowej, która odbyła się w 18 marca w UM, oficer rowerowy – Marek Kamm – podsumował dwa lata swojej działalności.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Z przedstawionych przez niego danych wynika, że od 2011 roku sporo udało się zrobić dla poprawy bezpieczeństwa rowerzystów.
• Oznakowano aż 120 przejazdów rowerowych przez ulice i skrzyżowania (czerwone pasy obok przejść dla pieszych).
• Z jednego do siedmiu kilometrów wzrosło w mieście oznakowanie krawędzi dróg rowerowych.
• Obniżono 119 krawężników w ciągu dróg rowerowych na skrzyżowaniach.
• W ub. roku wydzielono także pierwszy w Elblągu pas rowerowy (w wersji kontrapas) – znajduje się na ul. Wspólnej i części ul. Kościuszki).
Poza tym, w całym mieście ustawiono kilkaset nowych stojaków dla rowerów. Dla porównania w 2011 roku było ich 13, a obecnie jest ich prawie 400.
Przypomnijmy, Elbląg znalazł się na wysokim 7. miejscu w kraju w ubiegłorocznym rankingu miast przyjaznych rowerzystom. Wyprzedziliśmy tak duże ośrodki miejskie jak Łódź, Kraków czy Poznań. Nasze miasto doceniono przede wszystkim za długość dróg rowerowych (w stosunku do długości dróg publicznych w mieście), brak zakazów dla poruszania się rowerami po parkach i w centrum miasta oraz za „zachowywanie standardów projektowych i wykonawczych dla dróg rowerowych oraz obecnością osób koordynujących sprawy rowerowe”.