Dwa odcinki Velostrady za 5,5 mln zł
Rozstrzygnięto przetarg na budowędrugiego i trzeciego odcinka Velostrady ? autostrady dla rowerów.Koszt inwestycji wyniesie 5,5 mln złotych. Prace budowlane rozpocznąsię już w przyszłym tygodniu.
W ramach projektu zostaną przebudowaneul. Krakowska w Śródmieściu i Insurekcji Kościuszkowskiej doSkałki w Jaworznie. Dodatkowo na skrzyżowaniu Krakowskiej iGutmanów pojawi się rondo typu holenderskiego. Umożliwia onobezpieczny ruch rowerzystów w miejscu węzła dróg dla rowerówbiegnących wzdłuż obwodnicy północnej i łączących Śródmieściez Borami i Jeleniem, a docelowo również z Byczyną.
Roboty będą kosztować 5,5 mln zł iprawdopodobnie w dużej części zostaną refundowane ze środkówunijnych w ramach projektu Miejskiego Centrum Integracji Transportu,który przechodzi obecnie ocenę merytoryczną w UrzędzieMarszałkowskim.
Dzięki tym dwóm nowym odcinkomvelostrad Śródmieście zyska wygodne i bezpieczne połączeniarowerowe na wschód, północ i południe miasta. W przyszłym rokuogłoszony zostanie również przetarg na dwupasmową, bezkolizyjnąvelostradę łączącą śródmieście z Podłężem i OsiedlemStałym. Projekt ma na celu integrację zbudowanych w ostatnichlatach odcinków dróg dla rowerów, tak by stanowiły spójną siećbez dziur.
Integracja Dróg dla Rowerów
Prace nad integracją dróg dla roweróww Jaworznie rozpoczęły się w 2014 roku.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
– To przedsięwzięcierealizowane było z inicjatywy coraz silniejszego środowiskarowerowego – to rowerzyści mieli największy wpływ na rozwiązaniatechniczne dróg dla rowerów – mówi Tomasz Tosza zWydziału Inwestycji Miejskich. – Velostrada to bezkolizyjnadroga łącząca największe miejskie osiedla i bezpośredniodostępna dla większości mieszkańców ? dodaje.
W ciągu kilku miesięcyjaworzniccy rowerzyści „narysowali” docelowy układ drógdla rowerów dbając o to, żeby był zachęcający do codziennychpodróży i jednocześnie optymalny pod względem kosztów jegorealizacji. Urzędnicy negocjując unijne wsparcie dla projektuzapewnili środki na realizację najważniejszego odcinka wprocedurze pozakonkursowej.
Velostrada to pierwsza taka droga wkraju (10 km dróg dla rowerów, dwie kładki i jeden tunel) – będziebezkolizyjna, posiadająca dwie jezdnie i chodnik dla pieszych,którzy chcieliby wzdłuż trasy rowerowej poruszać się międzydzielnicami.
„