Dublin: plan na 15% podróży rowerem
Od 2006 roku liczba podróżyrowerowych w irlandzkiej stolicy wzrosła ponad dwukrotnie (udziałosób podróżujących do pracy rowerem wzrósł z poziomu 2,3 do5,4% w centrum miasta). Mimo to miasto stawia sobie jeszcze wyższycel – uzyskać 15% udział rowerów w podróżach do/z centrum miastado 2017 roku. Ma to przyczynić się do zmniejszenia zatłoczeniakomunikacyjnego w mieście (a w szczególności w jego centrum), aleprzede wszystkim wpłynąć na jakość życia w mieście.
Zgodnie z planami irlandzkiego NTA(Narodowy Urząd Transportu) planowane jest utworzenie strefdostępnych wyłącznie dla pieszych lub pieszych, rowerzystów ipojazdów transportu zbiorowego, w miejscu obecnych ulic, np. StStephen Green North, Suffolk Street czy wzdłuż rzeki Liffey. Planyte ujęte zostały w raporcie Rady Miasta, który ma dać odpowiedźna rosnący problem zatłoczenia na ulicach centrum miasta.
Obecnie w podziale zadań przewozowych(dot. podróży do/z centrum miasta) w Dublinie dominują podróżetransportem zbiorowym, których udział wynosi 48%. Samochodem realizowanych jest 33% podróży,natomiast poozostałe 16% to podróże piesze i rowerowe.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Rezultatem planu ma być wzrost udziałupodróży transportem zbiorowym do 55%, obniżenie udziału podróżysamochodowych do poziomu 20%, a także uzyskanie 15% dla podróżyrowerowych i 10% dla podróży pieszych. Co ciekawe takie wyniki mająbyć uzyskane już w 2017 roku! Plany są obecnie w fazie konsultacjispołecznych.
„