Droga wspierająca kolej. Ścieżka rowerowa przy Kanale Łączańskim oficjalnie otwarta
Władze Skawiny i Małopolski dokonały symbolicznego otwarcia ścieżki rowerowej na Kanale Łączańskim w Skawinie.
Droga dla jednośladów w Skawinie to ważny szlak komunikacyjny dla mieszkańców. Przy trasie są aż trzy stacje kolejowe. Do tego jest niezwykle malownicza.
Od 1 października połączenia, które dotychczas kończyły bieg na stacji Podbory Skawińskie zostaną przedłużone do Przeciszowa. Dzięki temu mieszkańcy obszarów wiejskich Skawiny zyskają regularne połączenia z centrum Krakowa lub Zatorem.
Szybka Kolej Aglomeracyjna już od października jeszcze bardziej rozwinie skrzydła. W naszych działaniach nie zapominamy o mieszkańcach wsi, którzy szczególnie potrzebują częstych i wygodnych połączeń, którymi dotrą do pracy lub uczelni w Krakowie - mówi wicemarszałek Łukasz Smółka.
Aby kolej stała się realną alternatywą dla samochodu, potrzebna jest infrastruktura i wygodny dojazd. Aby zachęcić mieszkańców do wybierania zeroemisyjnych środków transportu, w Skawinie wybudowano 11-kilometrową ścieżkę rowerową wzdłuż Kanału Łączańskiego. To atrakcyjna trasa rekreacyjna i szlak łączący zachodnie sołectwa z miastem, lecz została ona zbudowana głównie z myślą o bezpiecznym dotarciu do kolei.
Ścieżka połączona jest ze stacjami kolejowymi w Podborach Skawińskich, Zelczynie, Wielkich Drogach i Jaśkowicach. Dzięki niej mieszkańcy mogą zostawić samochód przed domem i pieszo lub rowerem dostać się na pociąg. Koleją dotrą do centrum Krakowa w pół godziny i dalej mogą kontynuować podróż rowerem.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Od lat duża część inwestycji w gminie Skawina jest skupiona na kolei. Ścieżka rowerowa, remont zabytkowego Dworca PKP, budowa nowych stacji kolejowych i remont już istniejących, nowe drogi i parkingi. Te inwestycje nie powstałyby bez wielkiego wsparcia finansowego spoza budżetu gminy. Budowa ścieżki rowerowej na kosztowała prawie 10 milionów złotych, aż 85 procent kosztów całej inwestycji zostało pokrytych ze środków Unii Europejskiej. To właśnie one sprawiają, że Skawina przez ostatnie lata zmieniła się nie do poznania, a mieszkańcy zyskują kolejne atrakcyjne alternatywy dla samochodu - dodaje burmistrz Skawiny Norbert Rzepisko.
Władze Skawiny przekonują, że dzisiaj nie ma lepszego sposobu na dotarcie do centrum Krakowa niż koleją. W godzinach szczytu komunikacyjnego podróż samochodem zajmuje półtora godziny, a pociąg pokona tę trasę w 30 minut. Kolej omija korki i nie dotyczą jej utrudnienia związane z remontami dróg lub zdarzeniami drogowymi. Podróż jest także znacznie tańsza i wygodniejsza.
Nowy kolejowy rozkład jazdy wejdzie w życie 4 września. Natomiast połączenia, które dotychczas kończyły bieg na stacji Podbory Skawińskie zostaną przedłużone do Przeciszowa już od 1 października.